فصل دوم کاوش قلعه ساسانی سیف آباد کازرون آغاز شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رضا نوروزی سرپرست هیات باستان شناسی گفت: فصل دوم مطالعات باستان شناسی تل قلعه سیف آباد کازرون با حضور یک تیم 10 نفره از باستان شناسان آغاز شد.

وی ادامه داد: فصل دوم کاوش این قلعه ساسانی به منظور تکمیل بررسی های باستان شناسی فصل اول و همچنین دستیابی به اطلاعات فضای شهری و معماری این محوطه تاریخی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در فصل اول این کاوش مشخص شد این محوطه در دوره ساسانیان یکی از مراکز فعال تجاری و اقتصادی در جنوب ایران بوده است.

نوروزی همچنین در خصوص نتایج به دست آمده در فصل اول کاوش تصریح کرد: از فصل اول کاوش این منطقه تاریخی، 7 خمره بزرگ آذوقه و خمره های بزرگ پر از دانه های خرما، یک تاس و مهره تخت نرد متعلق به دوران ساسانی و بقایای معماری ساخته شده از سنگ، گچ، خشت و آجر کشف شد.

بنابر این گزارش، محوطه تل قلعه سیف آباد باقی مانده از دوران ساسانی در فاصله 15 کیلومتری جنوب غرب کازرون و شمال روستای سیف آباد واقع شده است.

شروع فصل دوم کاوش قلعه ساسانی سیف آباد کازرون با هدف تکمیل مطالعات فصل قبل، تعیین عرصه و حریم، رفع خطر و نجات بخشی آثار بجای مانده صورت گرفته است.

انتهای پیام/ن

کاوش در قلعه ساسانی سیف آباد کازرون

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار