مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر از اعزام یک‌هزار مددجوی استان بوشهر در قالب ۲۵ کاروان به کربلای معلی در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی خبر داد.

مددجویان بوشهری در قالب ۲۵ کاروان به کربلای معلی اعزام می‌شوند به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،احمد لطفی ظهر امروز در جلسه کارگروه فرهنگی کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اجرای برنامه‌های زیارتی برای مددجویان تحت حمایت، اظهار داشت: یکی از محوری‌ترین برنامه‌های کمیته امداد برای رشد و تقویت ایمان و اعتقاد خانوار‌های تحت حمایت تدوین و اجرای سلسله برنامه‌های فرهنگی، خاص مددجویان است.

وی با تاکید بر اینکه پیاده روی اربعین منبع خیر عظیم است، افزود: این نهاد به منظور بهره‌مندی از ظرفیت عظیم ومعنوی پیاده روی اربعین حسینی هرساله مددجویانی را به کربلای معلی اعزام می‌کند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر، طرح «شوق زیارت» را یکی از طرح‌های مهم فرهنگی و تأثیر گذار این نهاد عنوان کرد و گفت: در قالب این طرح، نیازمندانی که تاکنون به اماکن زیارتی مشرف نشدند در طول سال شناسایی و ساماندهی می‌شوند تا با کمک خیران امکان سفر آن‌ها به عتبات عالیات و اماکن زیارتی فراهم شود.

لطفی با اشاره به در پیش بودن حماسه عظیم پیاده روی اربعین حسینی و حضور میلیونی شیعیان جهان در کربلای معلی، گفت: کمیته امداد همزمان با فرا رسیدن اربعین، یک‌هزار نفر مددجوی تحت حمایت را در قالب ۲۵ کاروان به کربلای معلی اعزام می‌کند.

وی هزینه اعزام رفت و آمد این مددجویان را ۴ میلیارد ریال عنوان کرد و خاطر نشان کرد: برای هر نفر ۴۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است که ۵۰ درصد آن از منابع امدادی و ۵۰ درصد دیگر از طریق کمک خیران تأمین می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر هدف از اجرای برنامه‌های فرهنگی و اعزام مددجویان به اماکن مقدسه را تقویت باور‌های دینی آنها، صلابت ایمان، ترویج سبک زندگی اسلامی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی معنوی در بین خانواده‌های مددجو عنوان کرد.

لطفی با اشاره به فعالیت‌های شش ماه گذشته کمیته امداد در حوزه اعزام مددجویان به اردو‌های زیارتی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴۰ نفر مددجو در قالب ۶ کاروان به کربلای معلی اعزام شدند و ۲ میلیون و ۴۰۰ ریال از محل منابع دولتی برای آن‌ها هزینه شده است.

وی، با اشاره به ضرورت مشارکت مردم خیر استان در اعزام فقرا به اماکن زیارتی، از نیکوکاران هم استانی درخواست کرد: برای کمک به اعزام نیازمندانی که تا کنون به اماکن زیارتی مشرف نشدند، کمیته امداد را یاری رسانند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با تاکید بر مشارکت خیران در حل مشکلات مددجویان استان بوشهر تصریح کرد: خیران و نیکوکاران می‌توانند برای مشارکت در این طرح حسنه، از طریق مراجعه به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری، یا از طریق پرداخت به شماره حساب ۰۱۰۵۷۵۳۹۸۲۰۰۹ و یا با شماره گیری آسان پرداخت #۰۷۷*۸۸۷۷* کمک‌های خود را برای اعزام مددجویان به کربلای معلی اقدام کنند.

انتهای پیام/ز

مددجویان بوشهری در قالب ۲۵ کاروان به کربلای معلی اعزام می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.