سرشماری پاییزه حیات وحش شاخص در استان فارس آغاز شد.

آغاز سرشماری پاییزه حیات وحش شاخص درفارس

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مردای سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به آغاز عملیات سرشماری پاییزه حیات وحش در استان فارس گفت: نحوه اجرا و زمان بندی سرشماری جمعیت حیات وحش استانی سالانه انجام می‌شود که این سرشماری از اول آبان ماه تا نیمه آذرماه در کلیه مناطق از جمله منطقه حفاظت شده، پارک‌های ملی، پناهگاه‌های حیات وحش و مناطق شکار ممنوع انجام می‌شود.

وی هدف از سرشماری پاییزه حیات وحش را برآورد جمعیت به عنوان الفبای مدیریت حیات وحش و کسب اطلاع از تغییرات جمعیت آن، بررسی عوامل تهدید زیستگاهی و نقاط قوت مناطق و شناسایی مناطق مستعد برای ارتقاء سطح حفاظتی و شناسایی زیستگاه‌های مناسب برای احیاء جمعیت گونه‌های متنوع پستاندار است.

مرادی با بیان اینکه سرشماری جمعیت حیات وحش از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به صورت سراسری در کشور صورت گرفته و در مناطق گرمسیر زودتر از مناطق سردسیر صورت می‌گیرد، افزود: در طول یک ماه و نیم سرشماری حیات وحش به صورت همزمان در کلیه مناطق تحت مدیریت و شکار ممنوع استان با مشارکت کارشناسان و نیرو‌های اجرایی انجام می‌شود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس تصریح کرد: در این سرشماری تعداد حیات وحش استان از جمله کل و بز، آهو، جبیر، گورخر، گوزن زرد، قوچ و میش سایر گونه‌های شاخص پستاندار مشخص و سرشماری در ۲ میلیون هکتار از کل مساحت استان فارس در مناطق ۴ گانه انجام می‌شود.

مرادی اضافه کرد: استان فارس دارای اقلیم‌های مختلف با توپوگرافی متنوع بوده، و مجموعه‌ای از تنوع زیستی کشور را در خود جای داده که با دارا بودن ۷۲ گونه پستاندار و ۳۶ و نیم درصد کل گونه‌های پستاندار ایران و حفاظت از گونه‌های ارزشمند در معرض از جمله گورخر ایرانی، گوزن زرد ایرانی، پلنگ و خرس قهوه‌ای از اهداف و اولویت‌های کاری این اداره کل محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ت

سرشماری پاییزه حیات وحش شاخص در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار