رفیعی گفت: ایران جزو 7 کشور موفق در اجرای طرح غربالگری شنوایی است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ مینو رفیعی،معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی،ظهر امروز در مراسم افتتاحیه برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم استان که در تالار مرکزی شهر برگزار شد، با بیان اینکه برند اصلی سازمان بهزیستی خدمت‌رسانی به معلولان است، اظهار داشت: از حدود 20 سال پیش به خاطر اینکه سازمان بهزیستی تنها نهادی است که با مشکلات معلولان در زمینه‌های مختلف آشنایی دارد به این فکر افتاد که چرا برنامه‌هایی تحت عنوان پیشگیری از معلولیت‌ها نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برنامه پیشگیری از معلولیت‌ها 20 سالی است که در کشور در حال اجرا است، افزود: در طول مدت اجرای برنامه تا به امروز بیش از 300 هزار کودک با تنبلی چشم را کشف کرده‌ایم و بیش از 300 هزار کودک سالم را به جامعه تحویل داده‌ایم.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: احتمال بازگشت بینایی بعد از 10 سال خیلی کم است، این مسئله سبب می‌شود کیفیت زندگی این افراد دچار مخاطراتی شود.

رفیعی با بیان اینکه در سال گذشته برای 72 درصد کودکان غربالگری شنوایی انجام شد، افزود: ایران جزو 7 کشور موفق در اجرای طرح غربالگری شنوایی است.

وی با تأکید بر اینکه در زمینه پیشگیری هیچ‌گاه یک دستگاه به‌تنهایی موفق نخواهد بود، گفت: کارهایی که با اجرای طرح غربالگری انجام می‌شود 17 برابر به سود اقتصاد کشور است و از نظر عاطفی نیز بسیاری از طلاق‌ها به دلیل وجود فرزند معلول در خانواده‌ها است که با امر پیشگیری از این کار جلوگیری می‌شود.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی ابراز کرد: با بیان اینکه جامعه با عدم پیشگیری از نظر اقتصادی دچار ضرر می‌شود،  هزینه‌هایی که بابت آموزش افراد معلول داده می‌شود بسیار بیشتر است و وسایل کمک‌آموزشی که کودکان معلول نیاز دارند نیز زیاد است بنابراین پیشگیری بسیار اقدام خردمندانه‌تری نسبت به درمان است.

رفیعی گفت: در زمینه غربالگری شنوایی 500 واحد غربالگری شنوایی در کشور ایجادشده که برای تعداد زیادی از افراد در جامعه شغل ایجاد می‌کند بنابراین سازمان بهزیستی کمک به اشتغال‌زایی نیز می‌کند.

وی با تأکید با تأکید بر حمایت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی از سازمان بهزیستی گفت: اگر ثبت‌احوال، آموزش و پرورش و علوم پزشکی به کمک سازمان بهزیستی بیایند می‌توانیم در امر پیشگیری، درمان و باز توانی عملکرد بهتری داشته باشیم.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: راه توسعه کشور از راه به وجود آمدن فرزندان سالم، پویا و خلاق است و امید داریم که در امر پیشگیری عملکرد بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

ایران جزو ۷ کشور موفق دنیا در اجرای طرح غربالگری شنوایی است‌.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار