نشست تخصصی کار تشکیلاتی فرهنگی باحضور رئیس گروه علمی ، فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه جیرفت برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، مسلم بسیج مدیر فرهنگی دانشگاه جیرفت گفت : نشست تخصصی کار تشکیلاتی فرهنگی باحضور رئیس گروه علمی و فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از دانشجویان فعال فرهنگی و مسئول دفتر نهاد رهبری، در دانشگاه جیرفت برگزار شد.

وی افزود: برگزاری این نشست به منظور جهت گیری صحیح کارهای فرهنگی و توانمند سازی دانشجویان فعال دانشگاه جیرفت در راستای سند فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی یکی از مهمترین اهداف این نشست را توجه به دغدغه ی فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن و حضور دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم باید این جوانان آمادگی لازم را در مقابله با تهاجمات دشمن را داشته باشند.

مدیر فرهنگی دانشگاه جیرفت تصریح کرد: این نشست به مدت دو روز برگزار شد و در روز اول نکات راهبردی برای تشکل‌های دانشجویی توسط رئیس گروه علمی و فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و در بخش دوم نشست، فرایند تدوین برنامه راهبردی برای کانون‌ها و تشکل های دانشجویی تشریح شد.

همچنین، سید جلال موسوی رئیس گروه علمی و فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:کانون‌ها باید برنامه راهبردی داشته باشند، مأموریت، اهداف، فرآیندها و رویه‌های کانون و تشکل خود را تعیین کنند، در همان روزهای اول سال تحصیلی، مأموریت و اهداف کانون،تشکل و بخش خود را مشخص کنند تا بتوانند دقیق تر کار را پیش ببرند.

سید جلال موسوی ضمن بیان توصیه ای خطاب به دبیران کانون های بسیج افزود: دبیران کانون‌های بسیج دانشجویی قدرت تصمیم‌گیری را به افراد کانون بدهند، امابرای اطمینان از پیشرفت آن‌ها روند کار را مشاهده کنند و در پایان کار از اعضای کانون دانشجویی و حتی دانشجویان دیگر بازخورد بگیرید، دنبال تعریف نباشید، هرکاری نقاط ضعف و قوت دارد پس نگرانمثت یا منفی بودن بازخورد نباشید.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی راهبردی يكي از وظايف مديريت صحیح است که عبارت برنامه‌ریزی استراتژيك و برنامه ‌ریزی بلند مدت اغلب به ‌جای يكديگر بكار می روند اما دارای تفاوت‌های اساسی هستند.

موسوی اظهار کرد: برنامه‌ریزی استراتژيك يك فرايند است، اجرای اين فرايند بايد بر اساس مراحل مشخص و از پيش تعیین‌شده انجام شود، لذا برای تشکل‌های دانشجویی با استناد به یکی از مدل‌های برنامه‌ریزی راهبردی، فرایند برنامه‌ریزی راهبردی تشریح شود.

همچین در ادامه ،روش تدوین چشم‌انداز، مأموریت و روش بررسی محیط داخلی و خارجی (استخراج نقاط ضعف و قوت و فرصت و تهدید) تشریح و نیز روش تدوین استراتژی ،راهبرد و اهداف تبیین شد که در پایان نشست تحلیل محیطی، یک نمونه سند راهبردی در حوزه دانشگاه و آموزش عالی نیز تشریح شد.

در روز پایانی نشست دو روزه تمامی اعضای این نشست ،جهت ادای احترام به مقام شامخ شهدا در مکان یادبود شهدای گمنام دانشگاه جیرفت حضور یافتند.
انتهای پیام/ی

کار تشکیلاتی فرهنگی در دانشگاه جیرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.