معاون درمان وزارت بهداشت برنامه‌ها و طرح‌های این وزراتخانه را برای پیاده‌روی اربعین تشریح کرد.

تمهيدات وزارت بهداشت براى جلوگيرى از بروز اپيدمى آنفلوانزا در مرزهابه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاسم جان‌بابايى معاون درمان وزارت بهداشت در حاشيه مراسم اعزام كاروان هاى بهداشت و درمان اربعین حسینی در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس تجارب سال قبل و باتوجه به بازشدن مسير مرزهاى كرمانشاه و مرز خسروى، امكانات را گسترش داده‌ايم.

وى با اشاره به بازشدن مرز خسروى گفت: اين مرز تنها 6 ساعت براى ورود و خروج باز است و امكان ماندن زائران در شب وجود دارد پيش بينى كرديم تا درمانگاه جامعى در اين مرز به طور شبانه روزى به مردم خدمت رسانى كند.

جان بابايى افزود: بيمارستان هاى مرزى ما در مهران و قصر شيرين كمبودهايى داشتند كه قسمت اعظم كمبودها رفع شده است.

اعزام ٤٠٠ پزشک براى خدمت رسانى به زائران اربعين حسينى

معاون درمان وزارت بهداشت به اشاره به اعزام6 هزار نيرو براى خدمت رسانى به زائران حسينى گفت: 400 پزشک براى خدمت به زائران اعزام مى‌شوند كه اين تعداد 30 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است و خوشبختانه اعزام ها داوطلبانه بودند.

وى ادامه داد: استان كرمانشاه و همدان به عنوان استان هاى معين انتخاب  و 5 بالگرد اورژانس در مرز مستقر شده اند.

حضور 40 اکیپ بهداشتی در عراق

 معاون درمان وزرات بهداشت گفت: 40 اكيپ بهداشتى در عراق حضور دارند و نظارت هاى لازم را انجام مى دهند سال گذشته مشكلاتى براى خروج نيروهاى اورژانس وجود داشت اما امسال تفاهم‌نامه‌هايى به امضا رسانديم تا ترددها به سهولت صورت گيرد همچنين در مورد دپوى دارو وخروج آنها از مرز تمهیداتی انجام شد و كمبود نيروها در عراق را جبران مى كنيم.

 وى با بيان اينكه 4 درمانگاه در نجف و 2 درمانگاه در كربلا راه اندازى شده‌اند، گفت: افزون بر اين چند درمانگاه بين راهى راه‌اندازى كرديم تا به زائران مدمت رسانى كنند.

زائران از حمل غذاهاى گرم در مسير پياده روى اربعين خوددارى كنند

معاون درمان وزارت بهداشت به زائران توصيه هايى براى حفظ سلامتى كرد و گفت: از زائران درخواست مى‌كنيم خود مراقبتى را رعايت كنند و غذاى خشک كه بهترين آن خشكبار است استفاده كنند و از بردن غذاهاى نذرى داغ در طول مسير به صرف نذرى بودن خوددارى كنند زيرا خطر مسموميت وجود دارد.

وى با اشاره به تمهيدات وزارت بهداشت براى پيشگيرى از بروز اپيدمى آنفلوانزا گفت: خوشبختانه امسال تب سنج هايى در مرزها در اختيار نيروها قرار داديم تا خطر بيمارى‌های ويروسى زائران بررسى شوند زيرا سال گذشته صحبت‌هايى در زمينه شيوع آنفلوانزا وجود داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار