مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: چهار هزار و ۳۰۷ واجب التعلیم تبعه خارجی امسال در مدارس استان نام نویسی کردند.

نام نویسی بیش از ۴ هزار واجب التعلیم تبعه خارجی در مدارس استانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،میثم برازنده مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه  اظهار داشت: این افراد با دریافت معرفی نامه از اداره کل اتباع خارجی سیستان و بلوچستان و ارائه به آموزش و پرورش استان اجازه تحصیل پیدا کردند.

وی افزود: هزار و ۸۴۷ نفر از این واجب التعلیمان در زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان سکونت دارند.

برازنده  تاکید کرد: با توجه به اینکه هیات دولت با هدف توسعه عدالت آموزشی و پیشگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعی با صدور کارت حمایت تحصیلی برای افراد لازم تحصیل فاقد مدارک هویتی ایرانی و خارجی موافقت کرده است، همه واجب تعلیمان تبعه خارجی در سیستان و بلوچستان سر کلاس‌های درس حاضر شدند.

مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: با صدور این کارت امکان نام نویسی و تحصیل این افراد در مدارس تمام دوره‌های تحصیلی داخل کشور فراهم شده است.

برازنده اظهار داشت: در قالب اجرای این مصوبه، پس از بررسی‌های لازم برای تمام اشخاص فاقد مدارک هویتی واجب التعلیم ایرانی و تبعه خارجی در سنین بین ۶ تا ۱۸ سال تمام کارت حمایت تحصیلی صادر شده است.

وی افزود: با توجه به نبود جمع بندی کامل از تمام شهرستان‌های سیستان و بلوچستان فعلا امکان ارائه آمار کلی استان در زمینه تحصیل واجب تعلیمان ایرانی فاقد شناسنامه وجود ندارد.

وی گفت: از سال ۹۲ تا کنون حدود هشت هزار و ۳۰۵ پرونده فاقدان شناسنامه در سیستان و بلوچستان مورد رسیدگی قرار گرفت و برای بیش از ۲۵ هزار نفر شناسنامه صادر شده است.

بیش از ۷۰۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در ۶ هزار و ۸۰۰ مدرسه در این استان در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار