محمد عجمی:

دارندگان پاسپورت غیر الکترونیکی مشکلی برای سفر به عراق ندارند

عجمی گفت: اتباع افغانستانی که دارای پاسپورت غیر الکترونیکی با اقامت معتبر هستند برای سفر به عراق مشکلی نداشته و می‌توانند با مراجعه به دفاتر کفالت ثبت نام کنند.

دارندگان پاسپورت غیر الکترونیکی مشکلی برای سفر به عراق ندارندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد عجمی» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: اتباع افغانستانی که دارای پاسپورت غیر الکترونیکی با اقامت معتبر هستند برای سفر به عراق مشکلی نداشته و می‌توانند با مراجعه به دفاتر کفالت ثبت نام کنند.

عجمی اظهار داشت: دارندگان کارت آمایش مرحله 11 تا تاریخ 30 قوس/ آذر فرصت دارند که مدارک خود را تمدید کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 33 هزار نفر از مهاجرین خراسان رضوی در مرحله اولیه اعزام به مراسم زیارت اربعین در کربلا ثبت نام کرده‌اند افزود: برای زائران افغانستانی که از طریق ایران قصد سفر به کربلا را دارند، ویزای ترانزیت صادر می‌شود و تمهیدات خاصی اندیشیده شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: اتباع افغانستانی که دارای پاسپورت غیر الکترونیکی با اقامت معتبر هستند برای سفر به عراق مشکلی نداشته و می‌توانند با مراجعه به دفاتر کفالت ثبت نام کنند.

عجمی در خصوص گواهینامه رانندگی برای مهاجرین دارای کارت آمایش تصریح کرد: تاکنون نتیجه قطعی برای دریافت گواهینامه مهاجرین حاصل نشده است و این امر بعد از هماهنگی با نهادهای مختلف به اطلاع همگان خواهد رسید.

وی تاکید کرد: مهاجرین داری کارت آمایش در حال حاضر از حضور در اداره اتباع و دفاتر کفالت برای ثبت نام گواهینامه خودداری کنند.

محمد عجمی اظهار داشت: هنوز خبری از صدور گواهینامه رانندگی برای مهاجرین افغانستانی در دست نیست و در این راستا هماهنگی‌هایی صورت گرفته است اما تاکنون هیچگونه ابلاغیه یا دستورالعمل قطعی ارسال نشده است، بنابراین مهاجرین تا اطلاع ثانوی از مراجعه به دفاتر کفالت و اداره اتباع خودداری کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی تاکید کرد: اتباع افغانستانی برای دریافت گواهی ولادت و شناسایی فرزندان خود ملزم به حضور در دفاتر کفالت و اداره گذرنامه هستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.