سالن اجتماعات دانشکده ادبیات و علوم انسانی با حضور رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌رئیسه، اساتید و دانشجویان جدیدالورود دانشکده ادبیات و علوم انسانی، افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه محمدابراهیم اعلمی آل آقا رئیس دانشگاه رازی  گفت: داشتن فضاهای سبز، فضاهای ورزشی، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، سالن‌های اجتماعات، کتابخانه و سالن‌های مطالعه ازجمله وظایفی است که توسط مسئولان دانشگاه تعقیب می‌شود.

 محمدابراهیم اعلمی آل آقا گفت: امیدواریم با تجهیز کلاس‌های درسی، فضاهای تحقیقاتی، تالارها و سالن‌های اجتماعات سبب‌ساز ارتقاء فرایند علم و اقتدار علمی کشور در ابعاد مختلف باشیم. چراکه امروز اصل حاکمیت در دنیا، اقتدار علمی است.

وی به اقتدار علمی از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) اشاره کرد و گفت: ما برای استقلال کشور بایستی به اقتدار علمی توجه ویژه داشته باشیم و اقتدار علمی نیز در دانشگاه‌ها شکل می‌گیرد.

اعلمی آل آقا گفت: ما در دانشگاه‌ها می‌توانیم سبب‌ساز فرهنگ و جایگاه ویژه‌ای باشیم که در انقلاب اسلامی برای دانشگاه‌ها ترسیم‌شده است.

رئیس دانشگاه رازی به رسالت دانشگاه‌ها در زمینهٔ علم و فرهنگ اشاره کرد و گفت: در کشور توفیقی برای دانشگاهیان فراهم‌شده است تا در زمینهٔ آموزش و پژوهش فعالیت کنند و با داشتن نسل جوان، پویا و مطالبه گر این مهم بهتر محقق می‌شود.

 وی افزود: دانشگاه رازی در چارچوب فرهنگ انقلابی جایگاه و منزلت ویژه‌ای دارد بااینکه طی ۴۰ سال گذشته توفیقاتی حاصل‌شده است اما هنوز به آن جایگاه آرمانی که مدنظر بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و آیین مقدس ما است ازنظر ارزش، منزلت قلم، عالم و علم‌آموزی دست پیدا نکرده‌ایم.

 اعلمی آل آقا گفت: دانشکده ادبیات و علوم انسانی محل فعالیت‌های فرهنگی است و باوجوداین دانشکده باید شاخص‌های فرهنگی را اعتلا بخشیم و یک دانشکده تأثیرگذار ازلحاظ فرهنگی در دانشگاه، شهر و جامعه به وجود آوریم و باید جایگاهی در کشور ترسیم کنیم که علم و عالم در رأس باشد و این توفیق یقیناً زمانی حاصل می‌شود که دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در عرصه‌های فرهنگی، علمی و پژوهشی فعال باشند.

 

انتهای پیام/ز

دانشکده ادبیات و علوم انسانی محل فعالیت‌های فرهنگی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.