معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: قسمت اعظم آتش سوزی ها به روشن کردن آتش در مناطق حفاظت شده توسط گردشگران و مردم و خاموش نکردن آن باز می گردد.

50 هکتار از مناطق حفاظت شده در آتش سوخت/  در 6 ماهه اول 15 مورد آتش سوزی در مناطق حفاظت شده داشتیممهرداد کتال محسنی معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگارحوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: در 6 ماه نخست امسال  15 مورد آتش سوزی در مناطق حفاظت شده استان تهران داشتیم که غالبا این آتش سوزی ها در تابستان رخ داده بود.

وی با بیان اینکه بیشتر آتش سوزی ها در مناطق حفاظت شده جاجرود ، منطقه سرخه حصار ، پارک ملی خجیر، منطقه حفاظت شده ورجین و البرز مرکزی در قسمت جنوبی که در حوزه شهرستان شمیرانات است اتفاق افتاده بود،ادامه داد: مساحت کل آتش سوزی ها حدود 50 هکتار بود و بیشتر آتش سوزی ها در حوزه شمیرانات با حدود 30 هکتار و 20 هکتار دیگر در مناطق  سرخه حصار ،پارک ملی خجیر و منطقه حفاظت شده ورجین اتفاق افتاد.

وی افزود:در حوزه شمیرانات از آتش نشانی ،بخشداری ، منابع طبیعی و نیروهای مردمی برای اطفای حریق کمک گرفتیم .

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: کمترین حریق مربوط به مناطق پارک ملی خجیر ،جاجرود و سرخه حصار بود که اداره کل محیط زیست استان تهران آن را اطفا کردند.

وی با اشاره به سهل انگاری گردشگران در آتش سوزی مناطق حفاظت شده استان تهران گفت: قسمت اعظم آتش سوزی ها به روشن کردن آتش در مناطق حفاظت شده توسط گردشگران و مردم و خاموش نکردن آن باز می گردد که گاهی این اتفاق از عمد انجام می شود و متاسفانه محدوده وسیعی از مناطق تحت مدیریت را دچار حریق می کند.

کتال محسنی در ادامه از گونه هایی که در خطر این آتش سوزی ها هستند خبر داد و گفت: غالبا گونه های مرتعی یکساله از جمله گون و درختچه های بادام و همچنین گونه های جانوری مانند لانه های پرندگان و خزندگان تحت تاثیر این آتش سوزی ها قرار می گیرند.

انتهای پیام/

وقوع ۱۵ مورد آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده استان تهران 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار