در این گزارش برخی از مهمترین اخبار امنیتی امروز افغانستان را مرور خواهیم کرد.

مهمترین اخبار امنیتی افغانستان/ چهارشنبه 3 عقرببه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش برخی از مهمترین اخبار امنیتی امروز افغانستان را مرور خواهیم کرد.

** باز پس گیری برخی مناطق ولسوالی «نادعلی» هلمند از تصرف طالبان

چندین قریه ولسوالی «نادعلی» ولایت هلمند در عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغانستان از تصرف نیروهای طالبان خارج شد.

وزارت امور داخله افغانستان اعلام کرد که مناطق چاه انجیر، زرغون کلی، سیداباد، شین کلی، نور محمد کلی و دوراهی نادعلی ولسوالی نادعلی ولایت هلمند پاکسازی شده است.

در اعلامیه وزارت داخله آمده است که عملیات یاد شده تا تصفیه کامل بخش ناامن این ولسوالی ادامه خواهد داشت.

**حمله داعش به طالبان در پوشش لباس زنانه

«امین الله»، فرماندار ولایت قوش تپه ولایت جوزجان گفت: گروه تروریستی داعش با استفاده لباس زنانه به منطقه چقمه چقور ولسوالی قوش تپه به مواضع طالبان حمله کرده، 15 طالب را کشتند و مواضع شان را نیز تصرف کردند.

** کشته شدن 8 تروریست خارجی در «لوگر»
«سلیم خان صالح» سخنگوی استاندار لوگر افغانستان اعلام کرد که هشت تروریست با تابعیت چچنی در عملیات نیروهای ویژه ارتش در این این استان کشته شدند.وی افزود که این عملیات در شهرستان «چرخ» انجام شد که در آن یک فرماندار خود خوانده طالبان با هشت نیروی چچنی او کشته شده اند.

**سازمان امنیت جمعی شمار تروریست های حاضر در مرز افغانستان و تاجیکستان را هفت هزار تن اعلام کرد
منابع خبری افغانستان روز چهارشنبه به نقل از سازمان پیمان امنیت جمعی در حفاظت از آسیای مرکزی اعلام کردند که نزدیک به هفت هزار تروریست در مرز افغانستان و تاجیکستان فعال هستند. «یوری خاچاتوراف» سرمنشی سازمان پیمان امنیت جمعی گفته است که این تروریستان برای گروه‌های داعش و طالبان در افغانستان می ‌جنگند.
وی تاکید کرد که حضور این تروریست ها یک تهدید جدی برای کشورهای آسیای میانه است.

**کشته شدن 15 سرباز افغان در «فراه»
«شهلا ابوبکر» عضو شورای استانی فراه افغانستان اعلام کرد که 15 سرباز افغان در درگیری با شبه نظامیان طالبان در شهرستان «پشت رود» کشته شده اند.وی افزوده است که این حادثه شب گذشته زمانی رخ داد که طالبان به پایگاه نیروهای افغان در شهرستان پشت رود حمله کردند.مقامات محلی فراه ضمن تابید این خبر گفته است که در این درگیری دو طرف متحمل تلفات شده اند اما به شمار تلفات اشاره نکرده است.

** ثبت هفت مورد فلج کودکان در افغانستان 
منابع خبری افغانستان اعلام کردند که امسال هفت مورد بیماری فلج کودکان در این کشور به ثبت رسیده است.
براساس این گزارش دو واقعه در استان «قندهار»، 2 مورد در «هلمند» و یک واقعه در «قندوز»، 2 مورد دیگر در «ننگرهار» ثبت شده است.افغانستان و پاکستان از جمله کشورهابی هستند که تاکنون بیماری فلج کودکان در آن ریشه کن نشده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار