بیش از ۵۹۹ هزار نفر از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند

۵۹۹ هزار و ۱۵۱ نفر در چهارمحال و بختیاری زیر پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ صفر فرامرزی مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سوم آبان سالروز تصویب قانون بیمه همگانی گفت: ۵۹۹ هزار و ۱۵۱ نفر در استان زیر پوشش خدمات بیمه سلامت هستند که این میزان ضریب نفوذ ۶۱ درصدی این بیمه را در استان نشان می‌دهد.

وی، توسعه خدمات دندانپزشکی، اجرای طرح تحول نظام سلامت، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و حذف دفترچه‌های کاغذی و توانمندسازی جمعیت تحت پوشش را از مهمترین برنامه‌های سالجاری این نهاد برشمرد.

فرامرزی افزود: در حال حاضر دو هزار و ۳۵۰ قلم دارو به بیماران تحت پوشش این بیمه ارائه می‌شود که قبل از  نظام تحول سلامت این رقم دو هزار قلم دارو بود.

وی اضافه کرد: ۵۰۰ مؤسسه تحت پوشش کامل بیمه سلامت، در استان فعال است.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری، ۳۰ تا ۴۰ درصد از مراجعات به مراکز درمانی را غیرضروری دانست و گفت: با افزایش سطح سواد سلامت مردم توسط همیاران سلامت می‌توان این مراجعات غیرضروری را کاهش داد.

فرامرزی یادآور شد: تعداد بیماران خاص در استان یک هزار و ۹۱۹ نفر هستند که ۱۰۰ درصد از هزینه درمان بیماران خاص شامل دیالیز، ام اس و پیوند کلیه و ۹۵ درصد از هزینه درمان بیماران ویژه و صعب العلاج و سرطانی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/خ

۵۹۹ هزار و ۱۵۱ نفر زیر پوشش خدمات بیمه سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار