«محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان با خانم «مارگوت والستروم»، وزیر خارجۀ سویدن در ارگ دیدار کرد.

وزیر خارجه سویدن با «اشرف غنی» دیدار کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان با خانم «مارگوت والستروم»، وزیر خارجۀ سویدن در ارگ دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار، وزیر خارجۀ سویدن مراتب تسلیت و همدردی دولت و مردم کشور خودد را به خاطر حوادث تروریستی اخیر به رئیس جمهور و مردم افغانستان ابراز داشت و گفت: کشورش همانند گذشته در کنار دولت و مردم افغانستان حضور خواهد داشت و در تمام عرصه‌ها به همکاری خود ادامه می‌دهد.

«مارگوت والستروم»، وزیر خارجۀ سویدن در خصوص تعهد دوامدار این کشور در عرصۀ همکاری های مختلف با افغانستان صحبت کرد و اطمینان داد که مناسبات میان دو کشور همچنان گسترش خواهد یافت.

رئیس جمهور افغانستان نیز در این دیدار از ابراز همدردی دولت و مردم سویدن بابت حوادث اخیر تروریستی تشکر کرد و افزود: سویدن در روزهای سخت به ویژه در بخش های صحت و معارف با افغانستان همکاری های فراوانی نموده است.

در این دیدار، درباره موضوعات منطقه ای، پروسۀ صلح، همکاری‌های فنی در بخش آموزش های حرفه ای و انرژی قابل تجدید بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

«مارگوت والستروم»، وزیر خارجۀ سویدن همچنین با «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت افغانستان نیز گفتگو کرد.

وی در این دیدار، بر افزایش حضور زنان در نهادهای دولتی و نقش آنها در پروسۀ صلح تأکید نمود.

عبدالله نیز با ابراز تشکر از همکاری های سویدن با مهاجرین و آوارگان داخلی ابراز امیدواری کرد که این روند همچنان ادامه یابد.

طرفین در این دیدار دربارۀ بهبود روابط اقتصادی و ترانزیتی افغانستان با کشورهای منطقه گفتگو کردند. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.