شاعری مطرح کرد:

با روند موجود، سال آینده واردکننده گندم می‌شویم

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: پیش‌بینی من این است که با روند موجود، سال آینده تبدیل به یک واردکننده گندم می‌شویم.

با روند موجود، سال آینده واردکننده گندم می‌شویمبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از خبرگزاری خانه ملت،علی محمد شاعری سخنگوی کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی؛ در باره اقدام وزارت جهاد و کشاورزی در خصوص دادن حواله خرید کود و بذر به گندم‌کاران در ازای مطالبات، اظهار کرد: دولت شعار حمایت از خودکفایی سر می‌دهد اما توانایی اجرای این برنامه را ندارد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت موجود در پرداخت مطالبات گندم به معنای ناتوانی وزارت جهاد کشاورزی در دفاع از خودکفایی کشور است، گفت: گندم مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین محصول جهانی است و هیچ مسئله‌ای مهم‌تر از نان شب نباید در اقتصاد کشور وجود داشته باشد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گندم ،نان و امنیت غذایی مردم را تامین می‌کند و سمبل خود اتکایی کشاورزی ایران است، ادامه داد: درحالیکه سال گذشته جشن خودکفایی گندم را با حضور رئیس جمهور برگزارکردیم اما امسال میزان تولید گندم 23درصد کاهش پیدا کرده است.

دست دلالان و مافیا در پشت پرده واردات محصولات کشاورزی

وی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی من این است که با روند موجود، سال آینده تبدیل به یک واردکننده گندم می‌شویم، عنوان کرد: در پشت این تصمیات یک‌سری دلالان و مافیا وجود دارد که مخالف خود اتکایی در محصولات کشاورزی هستند و می‌خواهند با وارد کردن گندم و سایر محصولات کشاورزی به سودهای کلان دست پیدا کنند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی گفت:هم اکنون بیش از 3هزار میلیارد تومان از پول گندم خریداری شده در  5 ماه قبل ،باقی مانده و اینگونه تصمیمات توهین به کشاورزان ایرانی محسوب می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
بله متاسفانه دور از تصور نیست. بنده شخصا امسال طی دو مرحله اقدام به سمپاشی بر علیه سن گندم نمودم ولی با این حال برداشتم کیفیت و وزن گندم سال قبل را نداشت در حالی که مجاورین زمینهای بنده اقدام به سمپاشی در زمان معین را نداشتند که این ناهماهنگی در کنترل این آفت باعث ناکارائی مبارزه اینجانب بر علیه آفت را به همراه داشت و تا زمانی که از طریق سمپاشی هوایی گسترده توسط دولت اقدام نشود عملکرد خوبی نخواهیم داشت جدا از قیمت بالای کود و سم و بذر . چرا کشاورز باید گندم را 1300بفروشد و بذر بوجاری شده را 1760تومان بخرد ؟ یا کود مورد نیاز گندم را با قیمت 75.000و55.000 بخرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۴ آبان ۱۳۹۶
یه محصولهایی بخاطر مصرف اب زیاد قابل کشت و تولید با صرفه نیستن
آخرین اخبار