مدیر آموزش‌ و پرورش شاهین‌شهر گفت: این اداره با دو مشکل رشد 6 درصدی تعداد دانش‌آموزان و کمبود احداث سالی 6 مدرسه جدید مواجه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد اسماعیل‌زاده  اظهار کرد: این اداره با دو مشکل رشد 6 درصدی تعداد دانش‌آموزان و کمبود احداث سالی 6 مدرسه جدید مواجه است.

وی افزود: رشد جمعیتی سالیانه دانش‌آموزان در شاهین‌شهر، گز، گرگاب، جهادآباد و مورچه‌خورت در حالی به علت مهاجرت، سالیانه 6 درصد است که از میانگین افزایش تعداد دانش‌آموزان در استان اصفهان و کل کشور بیشتر است.

مدیر آموزش‌ و پرورش شاهین‌شهر به مصوبات شورای آموزش‌ و پرورش در هفته گذشته در فرمانداری شاهین‌شهر اشاره و خاطرنشان کرد: در این جلسه خواستار آن شدیم که جلسه ویژه‌ای با حضور مسؤولان استانی در خصوص تأمین آموزشگاه‌های جدید در شهرها و روستاهای زیرمجموعه اداره آموزش‌ و پرورش شاهین‌شهر برگزار شود.

اسماعیل‌زاده، با یادآوری اینکه بیش از 35 هزار دانش‌آموز هم‌اینک در 233 آموزشگاه و یک هزار و 350 کلاس به تحصیل مشغول هستند، تصریح کرد: اداره آموزش‌ و پرورش شاهین‌شهر، به ساخت 30 مدرسه جدید نیاز دارد تا همین تعداد مدارس دو نوبته به مدارس یک‌نوبته تغییر وضعیت دهند، علاوه بر این سالیانه 6 مدرسه جدید هم با توجه به رشد تعداد دانش آموزان باید ساخته شود.

وی این نوید را داد که تا یک ماه دیگر سه مدرسه با مشارکت خیران در شهرهای گز به نام «حاج محمدرضا سلیمی»، در گرگاب به نام«خیریه علی بن ابیطالب(ع)» و در منطقه مسکونی گلدیس شاهین‌شهر به نام «یاری‌زاده» بهره‌برداری می‌شود.

مدیر آموزش‌ و پرورش شاهین‌شهر، تحصیل 18.4 درصد دانش‌آموزان شاهین‌شهر در مدارس غیردولتی را نشانه مشارکت شهروندان و فرهنگیان در ایجاد این نوع از مدارس برشمرد و افزود: در حال حاضر 12 درصد دانش‌آموزان کشور و 16 درصد دانش‌آموزان استان اصفهان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند که شاهین‌شهر بیشترین مشارکت والدین و فرهنگیان را در راه‌اندازی مدارس غیردولتی دارد.

 

انتهای پیام/م

 

تحصیل 18.4 درصد دانش‌آموزان شاهین‌شهر در مدارس غیردولتی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار