رئیس سازمان دامپزشکی کشور در سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه گفت: وزارت جهادکشاورزی وزارتی است با حوزه فعالیت اقتصادی که در حوزه اشتغال و تولید ناخالص ملی نیز بالاترین درصد را دارد.

وابستگی در امنیت غذایی  باعث شکست هر کشوری می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی  کشور گفت: از همه مهمتر بحث امنیت غذایی است که وابستگی آن باعث شکست هر کشوری می شود و این مهم نیز در حیطه وزارت جهادکشاورزی و دستگاه های مرتبط از جمله دامپزشکی است.

این مقام مسئول بیان کرد: بر اساس آنچه سازمان بهداشت جهانی ترسیم می کند اگر به دنبال سلامت و طول عمر انسان ها هستیم راهکاری نداریم جز اینکه به بهداشت و پیشگیری از بیماری های آنها بپردازیم که در این بین نیز 95 درصد به بهداشت و پیشگیری و تنها 5 درصد به درمان و ایجاد بستر های درمانی باز می گردد.

رییس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه اگر در حوزه پیشگیری و بهداشت درست عمل کنیم نباید به راه اندازی کلینیک های تخصصی افتخار کنیم، افزود: معتقدیم که نمی توان با بیماری ها مبارزه کرد مگر اینکه حوزه پیشگیری و کنترل را اعتبارمحور ببینیم و نیز معتقدیم که پیشگیری یک معجزه است و جایگزینی ندارد

 هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز در این نشست گفت: دامپزشکی از نظر من یک دستگاه حاکمیتی است و باید با نگاه ویژه دیده شود.

وی سلامت سرمایه کشور که همان نیروی انسانی است را در گرو عملکرد خوب این سازمان دانست و افزود: اگر این سازمان عملکرد خوبی داشته باشد و مشکلات آن برطرف شود سرمایه های اجتماعی کشور را تقویت می کند.

 بازوند غفلت از دامپزشکی را غفلت از سرمایه نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: در عمل نیز به این موضوع توجه و آنرا لحاظ خواهیم کرد و همچنین با سازمان برنامه بودجه استان نیز برای رفع مشکلات بودجه ای این اداره کل رایزنی خواهیم کرد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هرچه در این حوزه موفق عمل کنیم می توانیم بازوهای قوی برای توسعه ایجاد کنیم، ادامه داد: سرمایه ها و پتانسیل دامی خوبی در استان داریم و به این امر نیز واقفیم که بسیاری از کشور ها تمام توسعه آنها در گرو توسعه دامپروری است.

نادر پرور مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: وجود 370 کیلومتر مرز مشترک با کشور بحران زده عراق و معضل قاچاق دام و ورود بیماری ها از این طریق را یکی از چالش های مهم و تهدیدات زیستی استان است.

وی ادامه داد:در این حوزه مرتب اقدامات پایش، مراقبت، پیشگیری و کنترل بیماری های دام و مشترک در دستور کار قرار دارد که این مهم نیازمند رفع مشکلات مالی دامپزشکی استان است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: حدود 5 میلیون واحد دامی و صنایع وابسته به دام در استان کرمانشاه داریم که از این لحاظ پتانسیل خوبی در استان وجود دارد.

 

انتهای پیام/ز

سفر رییس سازمان دامپزشکی کشور به کرمانشاه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.