تحلیلگر مسائل امنیت هسته‌ای:

ترامپ بحران کره شمالی را به سمت مرحله خطرناکی پیش می‌برد

یک تحلیلگر مسائل امنیت هسته‌ای در گفتگو با اسپوتنیک، نسبت به رویکرد دونالد ترامپ در قبال کره شمالی هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روسیه را متهم کرده است تلاش‌های واشنگتن برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی را تضعیف می‌کند. تونگ ژائو، تحلیلگر مسائل امنیت هسته‌ای، در گفتگو با اسپوتنیک گفت اظهارات ترامپ هیچگونه تغییری در رویکردش در قبال پیونگ یانگ را نشان نمی‌دهد.

تونگ ژائو گفت از یک سو، رئیس جمهور آمریکا همچنان «یک راه حل صلح‌آمیز را در قبال بحران هسته‌ای کره شمالی در پیش گرفته است»، اما از سوی دیگر، «به طور جدی در حال بررسی گزینه‌ای نظامی جایگزین است».

این تحلیلگر خاطر نشان کرد: «ترامپ شرایط کنونی را به سمت جایگاهی خطرناک پیش می‌برد. در کل، ارتش آمریکا آمادگی خود را برای هنگامی که رئیس جمهور آمریکا دکمه جنگ علیه کره شمالی را بفشارد، افزایش می‌دهد».

این تحلیلگر سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا به برنامه روسیه و چین برای حل بحران کره شمالی متعهد خواهد شد یا خیر، گفت شمار بیشتری از کارشناسان آمریکایی «در حال درک این مسئله هستند که حصول چند توافق کوتاه مدت با کره شمالی، همراه با انجام برنامه پیشنهادی چین و روسیه می‌تواند تنها راه نجات از بحران کنونی باشد».

در عین حال، ژائو افزود دونالد ترامپ همچنان به این توهم باور دارد که می‌تواند با اعمال فشار بیشتر کره شمالی را از سلاح هسته‌ای دور کند.

تونگ ژائو گفت: «هرچه زودتر وی شنیدن سخنان سران کشورها و نیز مشاوران خود را آغاز کند، بحران کنونی می‌تواند سریع‌تر حل و فصل شود». او افزود روسیه، چین و کره جنوبی بابت این نگرانند که «واشنگتن به حل و فصل شدن بحران در شبه جزیره کره پایبند است؛ اما این پایبندی آمریکا لزوما از طریق راه‌های صلح آمیز نیست».

دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی فاکس بیزنس گفت روابط بهتر میان آمریکا و روسیه می‌تواند تنش‌ها درباره مسئله هسته‌ای پیونگ یانگ را کاهش دهد.

 

انتهای پیام/

انتقاد یک کارشناس امنیت هسته‌ای از رویکرد ترامپ در قبال پیونگ‌یانگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار