نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان گفت در تلاش است برای صلح افغانستان یک اجماع منطقه‌ای ایجاد کند.

اتحادیه اروپا: اجماع منطقه ای برای صلح افغانستان ایجاد می کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان گفت در تلاش است برای صلح افغانستان یک اجماع منطقه ای ایجاد کند.

«رولاند کوبیا»، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان اظهار داشت: "ماموریت من در سطح منطقه و کشورهای جهان پیشبرد موضوع جنگ و صلح است".

آقای کوبیا افزوه است: "ما کوشش می‌کنیم که یک اجماع منطقه ای را در مورد صلح افغانستان ایجاد کنیم و می‌دانیم که برخی کشورها آماده هستند که در روند صلح افغانستان همکاری کنند. با تمام کشورهای دور و نزدیک که در افغانستان دخیل است مشورت خواهیم کرد تا راهی را برای رسیدن به صلح پیدا کنیم".

نماینده ویژه اتحادیه اروپا گفته است که برای پایان جنگ و رسیدن به صلح در افغانستان با اسلام آباد وارد گفتگو خواهد شد و کشورها باید به جای تخریب کاری، همکاری را پیشه گیرند.

آقای کوبیا گفته است: "اتحادیه اروپا همیشه با پاکستان در تماس است و من با اسلام آباد وارد عمل خواهم شد تا یک گفتگوی پرمفهوم را برای رسیدن به صلح در افغانستان دریابیم".

او افزوده است: "همان طور که کشورها در تامین صلح و ثبات در افغانستان منفعت‌های خود را دارند، پاکستان هم نیاز دارد که افغانستان با ثبات و دموکراتیک باشد. من فکر می کنم که کشورهای منطقه به شمول پاکستان به جای تخریب، به فکر همکاری باشند".

کوبیا از سایر کشورها و جامعه جهانی که در افغانستان حضور دارد خواسته است که برای بهبود افغانستان کار کنند و نباید کارشان روی رقابت‌ها متمرکز باشد.

قابل ذکر است که اخیرا اتحادیه‌ی اروپا راهبرد جدید خود در قبال افغانستان را تصویب کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار