حوزه‌ سلامت با همه توان آماده رویایی با تبریز 2018 است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تأکید بر این‌که حوزه‌ سلامت با همه توان آماده‎ی رویایی با تبریز 2018 است، گفت: هیچ بودجه‎ای به نام تبریز 2018 به دانشگاه علوم پزشکی تبریز اختصاص داده نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بازدید نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان‌شرقی گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز با توجه به این‌که در اوج شکوفایی خود قرار دارد، از زمان مطرح شدن رویداد فرهنگی تبریز 2018 در راستای جذب اعتبار و هزینه‎ی آن تلاش کرده‎ایم.

وی افزود: مراکز سلامت، اورژانس‎ها و کلینیک‎های تخصصی و بیمارستان‎ها از جمله نقاط هدفی هستند که از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای استقبال از تبریز 2018 تعیین شده‎اند و دانشگاه این آمادگی را دارد که برخی مراکز گردشگری شهر را نیز بازسازی کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: از نظر خدماتی نیز مراکز سلامت را بازسازی و یا احداث کرده‎ایم و در طول چهار سال گذشته تعداد خانه‎های سلامت استان به دو برابر رسیده است.

صومی خاطرنشان کرد: در هیچ دوره‎ای به این اندازه به مراکز سلامت استان توجه نشده بود، در کنار هر پارک و حاشیه‎ی شهر یک مرکز سلامت احداث شده است و در بخش تجهیزاتی نیز، پرداختن به مراکز اورژانس و نوسازی تجهیزات، اصلاح وضعیت جاده‎های استان از سوی مرکز تحقیقات ترافیک دانشگاه و بازسازی 14 مرکز اورژانس از جمله‎ی اقدامات دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال‌های اخیر است.

وی با اشاره به مراجعه‎ی توریست‎ها به بیمارستان‎ها گفت: در این راستا نیز دانشگاه علوم پزشکی تبریز اقدام به افتتاح بخش‎های VIP در بیمارستان امام رضا(ع)، شهید مدنی و شهدای تبریز کرده و همه تجهیزات لازم پزشکی و درمانی در مسیرهای گردشگری قرار خواهد گرفت. هم‌چنین دانشگاه با همه توان در راستای جذب توریست تلاش می‎کند و حوزه‌ سلامت با تمام توان آماده‎ی رویایی با تبریز 2018 است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریزدر ادامه با بیان این‌که در بهره‌برداری از توریسم سلامت چندان موفق نبوده‎ایم، گفت: نخستین افراد خارجی که به‌عنوان توریست سلامت به ایران مراجعه کردند، عراقی‎ها و افغانستانی‎ها بودند. اما افکار ما با این که توریست‎ها نعمت الهی هستند، هماهنگ نبود. توریست سلامت سه الی چهار برابر سایر توریست‎ها هزینه می‎کند، بنابراین رفتار صحیح با توریست سلامت باید مورد توجه همه‎ قرار گیرد و فرهنگ انتقال و اسکان توریست سلامت باید اصلاح شود.

صومی در خصوص علل کاهش وجود توریست سلامت با تأکید بر عوامل فرهنگی حاکم بر جامعه ما گفت: هم‌چنین تغییر وضعیت مالی مردم آذربایجان و کاهش نیاز آن‌ها در این میان نقش تأثیرگذاری داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به این که آزمایش تعیین سطح فاکتور بیماران فون ویلبراند در تبریز وجود ندارد، اظهار کرد: دستگاه‎های موجود در پایتخت مجهزتر و دقیق‌تر هستند و با توجه به حساسیت این موضوع باید سطح فاکتور از سوی مرکز تعیین شود و سازمان انتقال خون همه امکانات لازم برای تعیین سطح فاکتور انعقادی در این بیماران را فراهم می‎کند، بیمارستان شهید قاضی و کودکان نیز خدمات خوبی را برای این بیماران ارائه می‎دهند.

صومی در ادامه با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: امروزه با اقدامات مهمی که در مراکز درمانی ما انجام شده است، دیگر در بیمارستان‎های ما بیماران دیالیزی و شیمی درمانی شده جان خود را به‌علت کمبود تخت و خدمات از دست نمی‎دهند و بیماران در صف‌های طولانی اورژانس‎ها انتظار نمی‎کشند و تعداد افرادی که در اورژانس جان خود را از دست می‎دادند نیز نسبت به سال 92 حدود یک سوم کاهش یافته که بهتر است در قضاوت‎هایمان این‌ها را نیز لحاظ کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه با بیان این‌که رسانه‎ها باید در ترویج اخبار درست تلاش کنند، یادآور شد: برخی رسانه‎ها با نشر اخبار نادرست دست به تشویش اذهان عمومی دامن می‎زنند و سبب گرفتاری ما می‎شوند.

منبع :خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.