رئیس اداره تحقیق، توسعه و آموزش مردمی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در سال های اخیر مسمومیت ناشی از منوکسید کربن عامل 11 تا 17 درصد از مرگ های ناشی از مسمومیت بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ وریا رحیمی  رئیس اداره تحقیق، توسعه و آموزش مردمی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با رعایت نکات بسیار ساده در شروع فصل سرما می توانیم خانواده و عزیزانمان را از بروز این مسمومیت محافظت نماییم.

وی در مورد اقدام های اولیه در برخورد با مسمومیت ناشی از منواکسید کربن توصیه  کرد: باید به سرعت مصدومان را به هوای آزاد منتقل کنید، بلافاصله به اورژانس زنگ زده و کمک بخواهید، در صورت امکان برای بیمار بیهوش به سرعت از اکسیژن 100 درصد استفاده نمایید.

او همچنین یادآور شد که در صورت قطع تنفس بیمار انجام عملیات احیا قلبی عروقی توسط فرد آگاه برای بیمار ضروری می باشد و مراقب باشید، فرد کمک کننده خود نباید به صورت طولانی مدت در معرض گاز منواکسید کربن باشد زیرا خود نیز ممکن است مسموم شود.

وی  با بیان اینکه  مسمومیت های کشنده با منوکسید کربن در رانندگانی  که برای گرم کردن خودروی خود در فصول سرد سال از گاز پیک نیکی استفاده کرده اند وجود دارد گفت: حضور در گاراژهای در بسته که در آن اتومبیل با موتور روشن وجود دارد خطر بروز مسمومیت با منوکسید کربن را به همراه دارد و تماس طولانی مدت با مقادیر کم گاز منوکسید کربن می تواند فرد را به بیماری های قلبی- عروقی مبتلا کند.

 

انتهای پیام/ز

مسمومیت های کشنده با منوکسید کربن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.