۴۳ هزار شغل در مازندران ایجاد می‌ شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن خیریان پور معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری مازندران گفت: ۴۳ هزار شغل از ۹۷۰ هزار شغل که باید  امسال در کشور ایجاد شود سهم مازندران است.

وی افزود: تولید و اشتغال دو امر مهم در کشور بوده که برای تحقق آن باید عزمی همگانی در ادارات دولتی، بخش خصوصی و تشکل‌ ها ایجاد شود.

خیریان پور حصول نتیجه کارگروه‌ های اشتغال را در تداوم برگزاری‌ های آن‌ ها دانست و افزود: برای ایجاد اشتغال، منابع مالی در  کشور و استان در اختیار داریم که باید برای بهره مندی از این تسهیلات، همه توان خود را در مازندران متمرکز کنیم.

وی گفت: در قالب بسته رونق تولید، ۳۰ هزار میلیارد تومان در قالب سرمایه در گردش و از محل طرح تکاپو ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده و سهم مازندران ۶۱۸ میلیاردتومان بوده که دو تا  پنج  درصد  یارانه دارد.

معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری مازندران افزود: ۱۳۰ میلیارد تومان  تسهیلات برای مشاغل خانگی در کشور است که از طریق کمیته امداد و بهزیستی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه ۳۲ میلیارد تومان  تسهیلات در اختیار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای مشاغل پشتیبان قرار داده  شده، گفت: سهم تنکابن یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون  تومان است.

خیریان پور با اشاره به تسهیلات ۵۴ میلیارد تومانی منابع روستایی، گفت: این امر توسط دفتر روستایی استانداری مازندران در حال انجام است.

وی سهم مازندران از محل منابع ۱.۵ میلیارد دلار توسعه روستایی، ۶۰۰ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: این تسهیلات باید در  مازندران پیگیری شده و تا پایان آذر ماه امسال جذب شود.

وی منابع تملک و دارایی، منابع داخلی  بانک‌ ها، سرمایه‌ های بخش خصوصی و ۶۷۰ میلیون دلار سهم مازندران در سرمایه گذاری خارجی را از دیگر فرصت‌ های ایجاد اشتغال دانست و گفت: این مجموعه منابعی است که باید با تمام توان به سمت جذب آن‌ ها برویم.

انتهای پیام/ م

برنامه ریزی برای ایجاد شغل در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.