وزارت دفاع کانادا اعلام کرد به دلیل افزایش تنش‌ها میان بغداد و اقلیم کردستان، تا اطلاع ثانوی همکاری نظامی خود با ارتش عراق را متوقف می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الشرق الاوسط؛ در پی ایجاد تنش میان نیروهای ارتش عراق و نیروهای اقلیم کردستان این کشور، وزارت دفاع کانادا دستور داد عملیات نیروهای ویژه این کشور در بغداد به طور موقت لغو شوند. نیروهای کانادایی تا پیش از این به حمایت و کمک رسانی به ارتش عراق مشغول بودند.

« دان لو بوتیلیه»، سخنگوی وزارت دفاع کانادا، اعلام کرد هر زمان چگونگی رابطه نیروهای امنیتی در عراق برای کانادا روشن شود، این کشور بار دیگر کمک های خود را به ارتش عراق از سر خواهد گرفت. وزارت دفاع کانادا مایل است شرح وظایف نیروهای ویژه این کشور، اولویت و ماموریت آنها در مواجه با تروریست های داعش روشن و مشخص شود.  

کانادا به عنوان یکی از کشورهای عضو ائتلاف آمریکایی ضد داعش، تأکید دارد نیروهای عراقی با همکاری این ائتلاف موفق شد طی ماه های گذشته بخش های قابل توجهی از خاک عراق را باز پس بگیرد و شهرها را از حضور داعش پاکسازی کند. سخنگوی وزارت دفاع کانادا اظهار کرد: در عراق باید تلاش شود، موفقیت هایی را که اخیرا به دست آمده است، حفظ کنیم.

وزارت دفاع کانادا معتقد است خطر داعش هنوز به طور کامل برطرف نشده و مبارزه با تروریسم همچنان مسیری طولانی در پیش رو دارد. به گفته سخنگوی این وزارتخانه، تروریست های داعش هنوز دارای پایگاه هایی در عراق هستند و هر لحظه ممکن است وضع موجود تغییر کند.

کانادا تا پیش از سال ۲۰۱۶ حدود ۱۰۰ نظامی در عراق داشت؛ اما اخیرا تعداد این نیروها به ۲۱۰ نفر افزایش یافته بود. برگزاری همه پرسی جدایی طلبی اقلیم کردستان موجب بروز تنش میان بغداد و اربیل شد. این ماجرا تا آنجا ادامه یافت که «حیدر عبادی»، نخست وزیر عراق، اقدامات بازدارنده متعددی علیه اقلیم کردستان در پیش گرفت که توقف پروازهای بین‌المللی در دو فرودگاه اربیل و سلیمانیه و بستن تمامی گذرگاه‌های مرزی زمینی از آن جمله هستند.

 

انتهای پیام/

تعلیق حمایت نظامی کانادا از عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار