اختصاص 23 هزار هکتار از اراضی کوثر به کشت پاییزه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر از اختصاص 23 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی این شهرستان برای کشت پاییزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خیبرعلی جلیلی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر از اختصاص 23 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی این شهرستان برای کشت پاییزه خبر داد و گفت: کاشت غالب منطقه گندم و جو بوده و تا حدودی نیز حبوبات و دانه های روغنی کشت می شود.

وی افزود: انواع بذور گواهی شده آبی و دیم سازگار با منطقه در بین کشاورزان توزیع شده و بیش از 900 تن بذور خود مصرفی کشاورزان نیز در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان بوجاری و تحویل زارعان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر بیان کرد: در زمینه تامین بذر، کود و سموم کشاورزی محدودیتی نداشته و کشاورزان برای تامین آنها می توانند به عاملین توزیع مراجعه کنند.

جلیلی تامین سوخت زارعان را از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی دانست و از کشاورزان خواست با تامین سوخت لازم کشت پاییزه را به موقع انجام دهند.

وی افزود: کشاورزانی که نیاز به تراکتور و ادوات دنباله بند دارند می توانند با مراجعه به اداره جهاد و اخذ معرفی نامه تسهیلات لازم را از بانک کشاورزی دریافت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر توسعه آبیاری پرفشار و کم فشار را از اولویت های کاری جهاد کشاورزی ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه دولت در این راستا تسهیلات و وام های بلاعوض می دهد کشاورزان واجد شرایط این فرصت طلایی را از دست ندهند.

جلیلی با اشاره به اینکه وجود هفت سد خاکی و آب های جاری از ظرفیت های آبی منطقه است افزود: در سایه این ظرفیت های آبی و خاکی پایاب سد جغناب و لیکوان به کشت انواع باغ های میوه اختصاص یافته و این باغ ها توسعه خواهند یافت.

وی گفت: حدود400 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت صیفی جات اختصاص یافته که 300 هکتار آن به روش تیپ نواری آبیاری می شود.

 

انتهای پیام/ح

توزیع بیش از 900 تن بذور خود مصرفی کشاورزان در کوثر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.