برداشت 400 تن برنج از مزارع دیشموک

مسؤول جهاد كشاورزي ديشموك گفت: میانگین عملکرد در هر هکتار برنج دربخش دیشموک 1500کیلوگرم برنج خالص بدون شلتوک است که از میزان270 هکتار حدود 400 تن برنج سفید برداشت می‌شود و از این میزان 50 درصد خود مصرفی و باقی توسط کشاورزان به فروش می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عادل محتشمی‌نسب اظهار کرد: جهاد کشاورزی دیشموک آماده همکاری و تعامل با کشاورزان منطقه دیشموک در مورد کاشت، داشت و برداشت و برگزاری کلاس‌های آموزشی است.

وی در ادامه گفت: منطقه دیشموک حدود 270 هکتار اراضی کشاورزی زیر کشت برنج در سال 96 دارد که برنجکاری بیشتر در منطقه آجم، امامزاده میرسالار، دره‌ وار فارتق، تنگ چویل، لیراب و رودسمه می‌باشد و عمدتا دو رقم گرده شهری و چمپا کشت می‌شود.

مسؤول جهاد کشاورزی دیشموک گفت: میانگین عملکرد در هر هکتار برنج دربخش دیشموک 1500کیلوگرم برنج خالص بدون شلتوک است که از میزان270 هکتار حدود 400 تن برنج سفید برداشت می‌شود و از این میزان 50 درصد خود مصرفی و باقی توسط کشاورزان به فروش می‌رسد.

محتشمی‌نسب گفت: جهاد کشاورزی دیشموک از جمله کمک‌هایی که برای برنجکاران منطقه در سال جاری انجام داد شامل برگزاری کلاس‌های آموزش در روستا‌ها و همچنین ترمیم و بازسازی کانال آبیاری امامزاده میرسالار و دره‌وار فارتق با اعتباری بیشتر از 35 میلیون تومان است.

وی اذعان کرد: یکی از اقدامات خوب و قابل تحسین کشاورزان منطقه رود سمه به زیر کشت بردن زمینهای کشاورزی بعد از 17 سال بود که امسال حدود 10 هکتار از زمینهای زیر کانال آبیاری زیر کشت برنج قرار گرفت.

رئیس جهاد کشاورزی دیشموک گفت: توصیه ما به کشاورزان برنجکار رعایت اصول صحیح و ضد عفونی بذر و همچنین استفاده از ارقام مقاوم با عملکرد بالا و سازگار با منطقه می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه ما به کشاورزان برنجکار این است که جهت توصیه‌های فنی و علمی با مرکز جهاد کشاورزی دیشموک و کارشناسان مربوط از زمان کاشت تا برداشت محصول در ارتباط باشند تا بتوانند میزان عملکرد قابل قبول و بالایی را داشته باشند.

وی متذکر شد: از مسؤولان انتظار می‌رود که نگاهی ویژه به بخش کشاورزی منطقه دیشموک داشته باشند و برای افزایش جذب اعتبارات و توسعه بخش کشاورزی تلاش کنند.

انتهای پیام/غ

برنجکاری در رودسمه بعد از 17 سل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.