کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: بخارات آلوده از سطح رودخانه "قره‌سو" و "آبشوران" که مملو از فاضلاب هستند، موجب کاهش ضریب هوشی ساکنان می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛بهمن خدادادیان کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اشاره به آلودگی رودخانه "قره‌سو"، گفت: رودخانه "قره‌سو" عملا یک رودخانه مرده است و حیات جانوری آن طور که باید در آن وجود ندارد.

وی ورود فاضلاب شهری و صنعتی به این رودخانه را عامل مرگ آن معرفی کرد و افزود: متاسفانه توسعه شهر کرمانشاه بدون برنامه ریزی بوده و در این روند توسعه به هیچ عنوان آینده رودخانه قره سو در نظر گرفته نشد و به تدریج با راه اندازی شهرک‌های صنعتی فاضلاب صنعتی نیز با انواع آلودگی‌های خطرناک آن وارد این رودخانه شد.

خدادادیان آلودگی رودخانه قره سو را عاملی برای آلودگی هوای اطراف رودخانه قره سو نیز عنوان کرد و افزود: با توجه به آلودگی آب رودخانه، بخاراتی هم که از آن بلند می‌شود آلوده است و می‌تواند هوای اطراف را آلوده کند.

وی گفت: همچنین با توجه به ورود فاضلاب صنعتی با گذشت زمان با توجه به آلودگی خاک و هوا، تغییرات ژنتیکی در افراد نیز بعید نیست.

 

انتهای پیام/ز

 فاضلاب صنعتی تغییرات ژنتیکی در افراد به وجود می آورد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.