اقدامات جدی برای کنترل بوی نامطبوع و تکثیر حشرات موذی در لندفیل سراوان در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ افشین پورعلی، نماینده سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در دهمین نشست کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت گفت: با مجموعه اقدامات زیربنایی و اصولی که در طول یک سال گذشته انجام شده وضعیت لندفیل سراوان در نقطه مطلوبی قرار دارد و جای نگرانی نیست. وی با اشاره به اعتراض اهالی منطقه سراوان افزود: اعتراض آنها به حق است اما در حال حاضر تا ساخت نیروگاه زباله سوز رشت، شهرداری چاره ای غیر از دفن زباله در این منطقه ندارد.

نماینده سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت با اشاره به اینکه برای جلوگیری از آلودگی های محل دفنگاه دیواره گذاری، گاردریل گذاری و فنس کشی شده تا احشام سرگردان وارد منطقه نشوند و آلودگی ها از این طریق انتشار نیابد، اظهار داشت: مجموعه این اقدامات با کار سمپاشی که به طور مداوم صورت می گیرد سبب کنترل آلودگی های این منطقه شده است.

پورعلی خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که موجب اعتراضات چند روز اخیر بود مساله تکثیر مگس ها و افزایش تعداد آنها در منطقه لندفیل سراوان بوده که باید توضیح داد که رانش صورت گرفته و شرایط مساعد جوی سبب افزایش حشرات موذی شده است و با سمپاشی هایی که در حال انجام است این وضعیت کنترل خواهد شد.

همچنین آرش جهانگیری، مدیرعامل کارخانه کود آلی گیلان نیز با اشاره به اینکه موضوع سمپاشی زباله های لندفیل سراوان از مدت ها پیش به طور جدی برای کنترل نسل مگس ها و حشرات موذی دنبال می شود، گفت: روزانه 100 لیتر سم توسط سازمان مدیریت پسماندها خریداری شده و حدود 80 لیتر هم از طریق مرکز بهداشت در اختیار سازنان قرار می گیرد یعنی روزانه حدود 50 میلیون ریال برای سمپاشی لندفیل سراوان هزینه می شود.

وی تصریح کرد: برای کاهش زباله های ورودی به محل دفن سراوان ابتدا باید موضوع بهسازی، توسعه و افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی تا ظرفیت هزار تن در روز انجام شود و ریجکت کارخانه کود آلی وارد نیروگاه زباله سوز شده در این صورت تنها روزانه ۵۰ تن خاکستر برای دفن تولید می شود که حتی قابلیت استفاده به عنوان مصالح ساختمانی و تولید بلوک ها را نیز دارد و هم راستا با توسعه پردازش میانی و ایجاد زباله سوز کار تفکیک زباله از مبدا و کاهش حجم و میزان زباله ها از طریق آموزش خانوارها و فرهنگ سازی به وسیله رسانه های گروهی انجام شود.

 

انتهای پیام/ع

 

اقدامات جدی برای مسایل زیست محیطی لندفیل سراوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.