نماینده مردم تهران گفت: اردکانیان از تجربه جهانی و دانش کافی برخوردار است و پشتوانه دانشی اردکانیان ما را امیدوار می‌کند.

موافق وزیر نیروبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در جریان روند رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی نیرو و در موافقت با  رضا اردکانیان گفت: ما در این ساعات در حال تصمیم‌گیری پیرامون در 50 ساله اخیر و 50 سال آینده هستیم.

وی با بیان اینکه مخالفین وزیر دغدغه مشترکی دارند، اظهار کرد: بحران آب آنچنان است که فقط کرمانی‌ها و یزدی‌ها نگران نیستند، بلکه خوزستانی‌ها، چهارمحالی‌ها و ارومیه‌ای‌ها، لرستانی‌ها، مازندرانی‌ها و رشتی‌ها هم دغدغه یکسانی دارند.

وکیلی با تأکید بر اینکه همه ملت ایران دل‌نگران مسئله آب هستند، بیان کرد: بیم سرایت بحران آب به همه حوزه‌های انرژی وجود دارد و بیم اینکه بحران آب به یک بحران امنیتی برای کشور تبدیل شود وجود دارد، اگرچه این توصیف خوشایند نیست و این برآیند سوء مدیریتی است که ما را به اینجا رسانده است.

وی تصریح کرد: اینکه برش بزنیم، جایی را محکوم کنیم و سهم آب را تقسیم کنیم، هرکسی از ظن خود می‌تواند این کار را انجام دهد، اما مهم این است که در شرایط کنونی وضعیت کشور اینگونه است.

وکیلی پیشنهاد شدن اردکانیان برای تصدی وزارت نیرو را فرصتی بزرگ عنوان کرد و گفت: وی پشتوانه علمی دارد و برای ما موجب امیدواری است که انباشت مشکلات انرژی کشور نیازمند یک شخصی با حداکثر مشروعیت است.

وی با بیان اینکه مشکلات ما در تمام بخش‌ها مشکلات حداکثری است، اظهار کرد: ما به دنبال گزینه‌هایی با حداکثر مشروعیت هستیم.

وکیلی خاطرنشان کرد: انتظار ما از اردکانیان این است که یک سند بلندمدت برای حل مسئله آب کشور ارائه دهد و یک نفر در جایگاه وزیر سرش را بالا بگیرد و تعهد بدهد که من برای 50 سال آینده کشور مسئله آب را به گونه‌ای حل کرده‌ام که نه تنها آب امنیتی نشود، بلکه امن شود و مطالبه ما از شما یک سند 50 ساله است.

وی با بیان اینکه ما به لحاظ ساختار دچار یک کج‌تابی در حوزه مدیریتی هستیم، خاطرنشان کرد: نگاه‌های بخشی، که در این سال‌ها اتفاق افتاده وزارت نیرو را به حداقل کارآمدی رسانده که البته بخشی از آنها به خاطر نوع ساختار است.

انتهای پیام/

 جلسه رای اعتماد به دو وزیر دولت 

رای اعتماد مجلس به اردکانیان و غلامی 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار