مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:مجامع‌ بین‌المللی ادعای حقوق بشر در سطح دنیا را دارند، اما در عمل نژادپرستانه رفتار می‌کنند.

ایران نقش حمایتی خوبی در میانمار ایفا کرده است/ مجامع بین‌المللی نژادپرستانه عمل می‌کنندمسعود حسین‌پور مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نقش کشورهای اسلامی در حمایت از مردم مظلوم میانمار و یمن، اظهار کرد: در خصوص جنایات علیه مردم میانمار یک واقعیت و یک مطلوبیت وجود دارد؛ مطلوبیت آن به این شکل است که همه کشورهای اسلامی صرفنظر از هرگونه اختلاف و تفاوت نظری بر روی این موضوع که در یک گوشه از جهان به ملتی ظلمی صورت گرفته که باید از آنها حمایت کرد، تمرکز کنند.

مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: مسئله حمایت از مظلومان به خصوص مردم میانمار هیچ ربطی به گرایش‌ها و اختلاف‌های سیاسی میان کشورهای اسلامی ندارد و جزئی از آموزه‌های دینی است؛ مبانی دین اسلام بر این موضوع که باید از هر مسلمانی و حتی فراتر از آن از هر انسان مظلومی حمایت شود، تأکید دارد.

مطلوبیت دین اسلام با واقعیت امروز جهان اسلام فاصله دارد

وی با بیان اینکه این وظیفه همه مسلمانان است تا با تمام توان به یاری مظلومان بشتابند، تصریح کرد: این مطلوبیتی است که در دین ما و مبانی انقلاب اسلامی وجود دارد، اما متأسفانه واقعیت به گونه دیگری است که متأثر از سیطره استکبار جهانی بر دنیای امروز است و آن را به یک وضعیت نژادپرستانه تبدیل کرده است.

حسین‌پور افزود: ما امروز شاهد این موضوع هستیم که با کوچکترین اتفاق در یکی از کشورهای اروپایی مقامات غربی که ادعای حقوق بشر دارند، از هر تریبون برای محکوم کردن آن استفاده می‌کنند، اما در موضوعی مانند مسئله مردم میانمار جامعه جهانی بی‌توجهی می‌کند و آن را در یک بایکوت خبری قرار می‌دهد و متأسفانه برخی کشورهای اسلامی نیز از آنها تبعیت می‌کنند.

مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید به این موضوع که این یک واقعیت تلخ است و با مطلوبیت دین اسلام فاصله دارد، گفت: اگر کشورهای اسلامی همت کنند، به راحتی می‌توانند از مردم میانمار دفاع و به جنایات خاتمه دهند.

وی درباره کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم میانمار، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه یک نقش ملی و یک نقش منطقه‌ای و یا به عبارت بهتر بین‌المللی دارد؛ در بخش ملی  ایران با توجه به مبانی انقلاب و آموزه‌های دینی وظیفه دارد  نه فقط از مردم میانمار، بلکه از مظلومان جهان حمایت کند؛ کاری که در گذشته نیز آن را انجام داده‌ایم.

حسین‌پور بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران حتی می‌تواند نقش ملی خود را فراتر از چیزی که امروز است انجام دهد که این نیاز به یک عزم، وحدت و همبستگی همگانی دارد، اما مهمتر از نقش ملی؛ نقش بین‌المللی کشورمان است.

 نقش ‌ویژه‌ دولت و دستگاه دیپلماسی در حمایت از مظلومان

مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: با توجه به نقشی که جمهوری اسلامی ایران در چهل سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک پرچمدار دفاع از مظلومان و مقابله با استکبار ایفا کرده، در این موضوع نیز باید این کار را انجام دهد و در واقع از ملت‌ها و دولت‌های آزادی‌خواه جهان جهت حمایت از مردم مظلوم میانمار و یمن دعوت کند که در این میان دولت و دستگاه دیپلماسی می‌توانند نقش ویژه‌ای ایفا کنند.

وی با بیان اینکه ما باید با برگزاری همایش‌ها، فراخوان‌ها و حتی رسانه‌ای کردن جنایت‌هایی که به مردم میانمار رفته است، پرچم حمایت را افراشته نگاه‌ داریم، افزود: ما باید به گونه‌ای رفتار کنیم که یک اجماع همگانی برای کمک به مردم میانمار و مقابله با این ظلم وارده شکل بگیرد.

حسین‌پور با بیان اینکه مقامات کشورمان می‌توانند با استفاده از تریبون‌های در اختیار خود حمایت از مردم مظلوم این دو کشور را افزایش دهند، تصریح کرد: دولت و رسانه ملی می‌توانند نقش پررنگی در حمایت از مردم میانمار و یمن داشته باشند؛ ملت جمهوری اسلامی ایران واقعا متعهد و دارای احساس مسئولیت هستند و اگر به خوبی از موضوع آگاه شوند، نقش خود را به درستی ایفا می‌کنند.

مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از عضویت خود در نهادهای بین‌المللی نیز استفاده کند؛ ما امروز در مجامع بین‌المللی حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و باید از آن در جهت کمک به مردم مظلوم میانمار و یمن استفاده کنیم.

وی درباره سکوت مجامع بین‌المللی در قبال مظلومیت مردم یمن و میانمار، اظهار کرد: در درجه اول باید گفت که این سکوت اصلا کار جدیدی نیست؛ همگان به یاد دارند که این مجامع بین‌المللی در سایر حوادث به خصوص در قبال مسلمانان سکوت پیشه کرده‌اند که این به خوی نژادپرستانه و دست اول و دوم تقسیم کردن مردم جهان باز می‌گردد.

حسین‌پور ادامه داد: دلیل دیگر این سکوت اسلام‌هراسی است که به وسیله دشمنان انقلاب اسلامی امروز در دنیا پخش شده است؛ همه می‌دانیم که پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسئله اسلام برای دنیا به خصوص استکبار جهانی جدی شد، چرا که آنها قدرت اسلام را دیدند و از آن ترسیدند پس اسلام‌هراسی را به وجود آوردند.

مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نکته سوم درباره علت این سکوت جاهلیت مدرنی است که امروز در دنیا به وجود آمده که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره فرموده بودند؛ ما امروز شاهد ایجاد یک جاهلیت مدرن هستیم و متأسفانه مجامع بین‌المللی در اختیار کشورهای غربی و استکبار جهانی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در هر جایی که منافع استکبار جهانی وجود داشته باشد پای مجامع بین‌المللی نیز به آن مسئله باز خواهد شد؛ و در هر جایی که استکبار منافعی نداشته و یا منافعش در خطر باشد، شاهد این موضوع خواهیم بود که مجامع بین‌المللی سکوت می‌کنند.

مجامع بین‌المللی نژادپرستانه عمل می‌کنند

حسین‌پور با تأکید بر این موضوع که این سکوت غیرطبیعی نیست، افزود: آنها نه تنها سکوت پیشه می‌کنند؛ حتی جایزه صلح نوبل را نیز به رئیس جمهور کشوری می‌دهند که علیه ملت خود اقدام می‌کند و این جنایت بزرگ را انجام می‌دهد؛ در هیچ کشوری این نسل‌کشی پذیرفته نیست.

مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا مجامع بین‌المللی توان پایان دادن به این جنایت‌ها را دارند، گفت: مجامع بین‌المللی تشکیل شده‌اند تا در سطح جهانی پیرامون موضوعاتی که برای آنها تعیین شده فعالیت کنند پس این مجامع فی‌نفسه توان پایان دادن به این جنایت‌ها را دارند، اما زمانی که به واقعیت مراجعه می‌کنیم و وابستگی آنها به نظام سلطه را می‌بینیم، امیدهایمان برای انجام این کار از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه مجامع بین‌المللی از لحاظ حقوقی امکان پایان دادن به این جنایت‌ها را دارند، گفت: همه دیدند که در سال گذشته و در گزارشی که دبیرکل سازمان ملل قصد اعلام آمار کودک‌کشی در جهان را داشت قرار بود نام عربستان نیز در آن گزارش باشد، اما تحت‌تأثیر پول و فشار قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نام عربستان از این لیست حذف شد؛ این نشان‌دهنده آن است که مجامع جهانی توان ایستادگی در برابر جنایت‌ها را دارد، اما این کار صورت نمی‌پذیرد. مجامع‌ بین‌المللی ادعای حقوق بشر و حمایت از مظلومان در سطح دنیا را دارند، اما در عمل نشان دادند که کاملا نژادپرستانه رفتار می‌کنند.

انتهای پیام/

سکوت مجامع بین‌المللی در برابر فجایع میانمار و یمن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار