دشت آدمخوار منطقه‌ای در زرندیه است که خیلی از کشور‌های دنیا با آن آشنایی دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ دشت آدم خوار منطقه‌ای در روستا‌های پیک و سلطان احمدلو شهرستان زرندیه است که گرچه قبلا شناخته شده نبود اما حالا خیلی از کشور‌های دنیا با آن آشنایی دارند.

  پسته ارگانیک ایران با برند پسته زرندیه که اکنون به تمامی کشور‌های دنیا صادر می‌شود محصول دشت آدمخوار شهرستان زرندیه است.

در حال حاضر آقای بارانی بزرگترین صادرکننده پسته ارگانیک جهان ۸ میلیون درختچه پسته در دشت آدمخوار دارد که در آنجا بیش از ۳۵۰ تفر اشتغال دارند و ارزی که از طریق صادرات این محصول بدست می‌آید برابر ۱۶ میلیون بشکه نفت ارزش دارد.

آقای بارانی در سال ۱۳۶۰ که جوان بود، اما پشتکار فراوان داشت، از رفسنجان کرمان به زمین‌های روستای پیک و سلطان احمدلو شهرستان زرندیه که درمیان اهالی این روستا‌ها به دشت آدمخوار معروف شده بود آمد و بعد از تحقیق و تفحص بسیاربه کاشت پسته در آن منطقه اقدام کرد و بیش از ۱۰ سال منتظر باردادن محصول شد.

وی در سال چهاردهم کاشت پسته از هر هکتار باغ پسته اش دراین منطقه ۹ تن پسته برداشت کرد که رکودی بی نظیر به شمار می‌آید.

در سال ۲۰۰۹ پس از بازرسی‌های مکرر کارشناسان بین المللی ارگانیک ازباغ‌ پسته ۵۰۰ هکتاری آقای بارانی سرانجام در سی و دومین نشست سازمان بین المللی تدوین استانداراد‌های مواد غذایی (کرکس)، ارگانیک بودن پسته این باغات تایید شد.

درهمین سال آقای بارانی در نمایشگاه مواد غذایی نورنبرگ آلمان شرکت کرد و پسته ارگانیک دشت آدمخوار زرندیه را معرفی کرد و این تبلیغ مقدمه‌ای شد برای صادرات پسته ارگانیک ایران که اکنون به خیلی از کشور‌های دنیا صادر می‌شود.

باغ‌های پسته ۵۰۰ هکتاری آقای بارانی برای آبیاری فقط ۳ هزار متر مکعب آب در سال نیاز دارد.

انتهای پیام / ج

دشت آدمخوار محل تولید بزرگترین باغ پسته ارگانیک دنیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.