طالبان برای مردم ولایت غور، نرخ عشر و زکات ابلاغ کردند.

اخاذی طالبان از شهروندان ولایت غور تحت عنوان زکاتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، طالبان برای مردم ولایت غور، نرخ عشر و زکات ابلاغ کردند.

برخی اعضای شورای ولایتی غور با تایید این خبر می‌گویند افراد این گروه از یک هفته پیش در بخش‌هایی از ولسوالی‌های دولتیار و لعل و سرجنگل رفته و دست به جمع آوری عُشر و زکات زده‌اند.

«حمیدالله متحد»، عضو شورای ولایتی غور گفت: گروه طالبان از هر موتر باربری شهروندان محل مبلغ  هفت هزار،‌ از هر تراکتور مبلغ شش هزار،‌ از هر موترسایکل و ماشین‌های خیاطی از 250 الی 5 هزار افغانی جمع آوری کردند.

این عضو شورای ولایتی غور می‌گوید که طالبان بیشتر از مناطق پُشته نور، سَمَک، قاضیَها و سرآب این مقدار پول را جمع آوری کردند.

متحد اضافه می‌کند که شماری از شهروندان ولسوالی دولتیار از دادن پول به گروه طالبان خودداری کرده و علیه این گروه سلاح برداشته اند.

به گفته این عضو شورای ولایتی غور حکومت تاکنون واکنشی نسبت به این اتفاقات نشان نداده است.

عبدالحمید ناطقی، عضو دیگر شورای ولایتی غور نیز گفت: افراد این گروه حتی در روستاهای نزدیک به ولسوالی دولتیار آمده و از فراورده‌های زراعتی و آسیاب‌های مردم پول خواسته‌اند.

او همچنان می‌گوید که طالبان نامه‌هایی را به بخش‌هایی از ولسوالی لعل و سرجنگل فرستاده و علاوه بر باج‌گیری از مردم، خواهان جا به جایی افراد شان به این مناطق شدند.

عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور جمع آوری عُشرو زکات را تایید می‌کند اما می‌گوید که این کار در مناطق زیر اداره حکومت صورت نگرفته است.

این مقام می‌گوید اگر اطلاعات درستی از این کار طالبان به آنان برسد، سریعا دست به کار شده و نیروهای دولتی وارد نبرد می شوند.

مساله اخاذی های طالبان زیر نام جمع آوری عشر و زکات نسبتا در غرب افغانستان همه گیر شده و امری استثنائی به شمار نمی‌رود.

این قضیه تا آنجا کشیده شده است که گروه طالبان در فراه، خود را شریک عایدات گمرک این ولایت می دانند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.