تا کنون برای شرکت ۸ هزار و ۵۰۰ زائر استان چهارمحال و بختیاری در مراسم اربعین حسینی (ع) ویزا صادر شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ یوسف آقابزرگی مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون حدود ۱۰ هزار نفر از مردم این استان از طریق سامانه اینترنتی سماح به نشانی samah.haj.ir برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی (ع) ثبت نام کرده اند که برای ۸ هزار و ۵۰۰ نفر آنان ویزا صادر شده است.

وی افزود: امسال مجموع هزینه ثبت نام و ویزا برای هر زائر اربعین حسینی (ع)، حدود دو میلیون ریال و شامل یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال هزینه ویزا، ۱۸۸ هزار ریال هزینه بیمه، حدود ۶۷ هزار ریال هزینه خدمات پزشکی هلال احمر و حدود ۵۰ هزار ریال هزینه دفتر کارگزاری می‌باشد.

آقابزرگی با بیان اینکه امسال صدور ویزای زیارت اربعین، به صورت انفرادی و با ثبت در گذرنامه صورت ‌می‌گیرد اضافه کرد: ویزای زائران این استان از طریق دفتر کنسولگری عراق در اصفهان صادر می‌شود.

وی ادامه داد: زائران اعزامی چهارمحال و بختیاری نهایتاً تا ۲۸ صفرالمظفر جاری و از طریق مرز شلمچه وارد کشور عراق می‌شوند و به مدت یک ماه می‌توانند در عتبات عالیات حضور داشته باشند.

مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اهمیت خروج و ورود قانونمند زائرین اربعین و ضرورت داشتن گذرنامه با شش ماه اعتبار از زمان تشرف، از متقاضیان شرکت در این مراسم معنوی خواست در اولین فرصت نسبت به دریافت گذرنامه و ویزا اقدام کنند تا با کمبود وقت و ازدحام در ایام اربعین مواجه نشوند.

آقابزرگی گفت: ثبت نام زائران این استان در ۱۰ دفتر خدمات زیارتی مجاز اصلی در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، بن و سامان و دو دفتر خدمات زیارتی فرعی با نظارت این مدیریت در شهرستان لردگان در حال انجام است.

وی همچنین با اشاره به اقدام برخی مراکز غیرمجاز و افراد سودجو در صدور ویزا و روادید جعلی یا سایر موارد غیرقانونی همزمان با ثبت نام زائران اربعین حسینی (ع) برای اعزام به کشور عراق، از زائران خواست: توجه و مراقبت لازم در این زمینه را داشته باشند.

سال گذشته ۱۱ هزار نفر از استان چهارمحال و بختیاری برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) به کربلای معلا اعزام شدند.

شرکت کنندگان در مراسم اربعین حسینی (ع)، مسیر ۸۰ کیلومتری نجف اشرف تا کربلای معلا را به صورت پیاده طی می‌کنند.

انتهای پیام/خ

برای ۸ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین حسینی (ع) ویزا صادر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار