عضو شورای شهر تهران، گفت: برای کاهش سهم 30 درصدی خودروها در آلودگی هوای پایتخت، باید اگزوز آن‌ها هدف قرار گیرد.

هدف گیری اگزوز خودروها برای کاهش آلودگی هوابه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آرش حسینی میلانی عضو شورای شهر تهران در هجدهمین جلسه علنی شورای شهر  تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: میزان پیشرفت آلودگی هوا را در روزهای اخیر در شهر تهران شاهد هستیم.

وی با اشاره به اجرای طرح LEZ  ادامه داد: اجرای این طرح در رفع آلودگی هوای شهر تهران بسیار تاثیرگذار  بوده که فاز اول آن نیز اجرا شده است.

حسینی میلانی افزود: اجرای فاز اول طرح LEZ و کنترل معاینه فنی خودروها فقط در محدوده طرح زوج و فرد است، اما فاز دوم آن که به زودی اجرا می‌شود، کل شهر را در بر می‌گیرد.

سهم 30 درصدی خودروها در آلودگی هوای پایتخت

عضو کمیسیون محیط زیست و بهداشت شورای شهر تهران اضافه کرد: برای حل منبع آلودگی از طریق خودروها که سهم 30 درصدی در آلودگی هوا دارند، باید اگزوز خودروها را هدف قرار دهیم.

وی با تاکید بر نیاز به گزارش جامع و دقیق، ادامه داد: لازم است که در این خصوص از سطح شهر گزارشی توسط پلیس تهران بزرگ و ستاد معاینه فنی تهران تهیه شود و امیدوارم که همانند گزارش‌های گذشته نباشد، بلکه باید گزارشی جامع، دقیق و به همراه آیتم‌های مشخص باشد تا بتوانیم بررسی‌های درستی انجام دهیم.

حسینی میلانی با ارائه پیشنهاد به هیئت رئیسه شورای شهر، گفت: پیشنهاد می‌کنم تا وضعیت آلودگی هوا در تابلویی که در صحن علنی شورا وجود دارد، نمایش داده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
تنها راه نجات برقی کردن تاکسیا و سواریاس
آخرین اخبار