رئیس اداره امور آزمایشگاهی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: آلودگی هوای سنندج صبح سه شنبه با رسیدن به 9 برابر حد مجاز در وضعیت خطرناک قرار گرفت .  

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ کژال حبیب زاده رئیس اداره امور آزمایشگاهی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان،با بیان اینکه شاخص آلودگی و میزان ذرات معلق در هوا به حدود 9 برابر حد مجاز(500 شاخص آلودگی هوا)  رسیده است،گفت: طی هفته جاری هوای سنندج شاهد آلودگی بدلیل بروز پدیده گرد و غبار است بطوریکه روزهای شنبه و یکشنبه هوای این شهر در وضعیت ناسالم و روز دوشنبه نیز در وضعیت ناسالم برای افراد قرار گرفته است.

وی افزود: این وضعیت هوایی برای تمامی افرادبه ویژه بیماران قلبی و عروقی و افرادی که مشکلات تنفسی دارند خطرناک است و توصیه می شود از منزل خارج نشوند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان نیز گفت: با استقرار موج گرد و غبار در منطقه میزان دید افقی در برخی مناطق این استان به کمتر از یک هزار متر کاهش پیدا کرده است.

علی پناهی یادآور شد: دید افقی در بانه و زرینه یک هزار متر است و این میزان در سنندج یک هزار و 500 متر، هزارکانیان چهار هزار متر و در سقز پنج هزار متر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه  گرد و غبار امروز و فردا نیز آسمان منطقه کردستان را تحت تاثیر قرار می دهد،گفت: منشاء گرد و غبار امروز کشور عراق است، که به تدریج از روز چهارشنبه (فردا) میزان غلظت آن کاسته می شود.

انتهای پیام/م

ورود موج گردوغباربه آسمان استان کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.