نماینده مردم شهرستان ‎ های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات عمرانی نخستین منطقه ویژه اقتصادی شمالغرب کشور در شهرستان بانه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ محسن بیگلری گفت:عملیات عمرانی منطقه ویژه اقتصادی بانه با مساحت 85 هکتار و با اعتبار 360 میلیارد ریال در روستای ولی آباد شهرستان بانه از روز شنبه(6 آبان ماه) آغاز و تا پایان سال 97 به بهره برداری می‌رسد.

وی با اعلام اینکه این منطقه نخستین منطقه ویژه اقتصادی شمالغرب کشور است، افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان کارفرما و سازمان همیاری شهرداری‌های استان نیز پیمانکار اجرای عملیات عمرانی این منطقه هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس وارد کردن مواد اولیه مورد نیاز بدون تعرفه گمرکی با احداث کارخانه، فرآوری و ارسال کالا به مناطق مختلف کشور را از جمله مزایای وجود این منطقه عنوان کرد.

وی همچنین فراهم کردن تسهیلات لازم برای خریداران کالاهای داخلی و خارجی، ایجاد اشتغال و افزایش نیروی انسانی متخصص و حذف مالیات سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی را از دیگر مزایای منطقه ویژه اقتصادی دانست.

بیگلری ضمن اشاره به اهمیت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان بانه در کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال، اعلام کرد: از حضور سرمایه گذاران بومی و غیر بومی در این منطقه استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/م

منبع:ایسنا

فراهم کردن تسهیلات لازم برای خریداران کالاهای داخلی و خارجی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.