رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و پاکستان گفت: کشور پاکستان خواستار افزایش میزان مبادلات با ایران تا 500 میلیون دلار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ والی محمد در نشست مشترک اعضای هیات تجاری و بازرگانی کشور پاکستان با تجار و بازرگانان خراسان شمالی اظهار کرد: از این میزان صادرات از ایران به پاکستان 184 میلیون دلار و واردات از پاکستان به ایران 44 میلیون دلار بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری میزان صادرات و واردات کشورش با ایران 230 میلیون دلار در سال است، گفت: این رقم قابل افزایش تا 500 میلیون دلار است.

سرپرست هیات تجاری پاکستان با بیان اینکه از کشور ایران بیشتر خشکبار و انواع میوه به پاکستان صادر می شود افزود: همچنین از کشور پاکستان نیز بیشتر برنج به ایران وارد می شود.

وی خواستار تشکیل مرکز تجاری بزرگ توسط پاکستان و ایران شد و اظهار کرد: لازم است برای تبادلات تجاری بیشتر چنین مرکزی راه اندازی کنیم تا صادرات و واردات بین دو کشور افزایش یابد.

سرپرست هیات تجاری پاکستان افزود: ظرفیت و پتانسیل گسترش روابط تجاری بین ایران و پاکستان وجود دارد، در این راستا باید تلاش کنیم و اقتصاد هر دو کشور را رونق دهیم.

والی محمود خواستار آسان سازی در روند تجاری برای هر دو کشور شد و اظهار کرد: در این راستا باید تلاش کنیم تا مسائل و مشکلات که در حوزه تبادلات تجاری وجود دارد برطرف شود تا تجار به راحتی بتوانند به تجارت خود بپردازند.

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات رفت و آمدها نیز باید برطرف شود افزود: این روند نیز باید آسان سازی شود تا تجار و حتی گردشگران با مشکل مواجه نشوند، این امر به تجارت هر دو کشور کمک خواهد کرد.

والی محمد از تشکیل نمایشگاه بزرگ در پاکستان نیز خبر داد و افزود: از تجار می خواهیم که در این نمایشگاه شرکت کنند تا با محصولات پاکستان بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام/آ

صادرات کالا از ایران به کشور پاکستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.