وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مسئله کاهش فقر از اولویت‌های دولت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان قزوین افزود: دولت در حال کار کردن بر روی فقر مطلق، بازماندگی از تحصیل و محرومیت غذایی است.

وی با بیان اینکه نوع نگاه و جمعیت نسبت به ۱۰ سال پیش فرق کرده است، گفت: تعداد بازنشستگان از یک میلیون نفر به سه میلیون نفر رسیده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آسیب‌های اجتماعی ما فقط محدود به مسکن مهر نیست بلکه این موضوع بسیار پیچیده و گسترده است.

ربیعی در ادامه از تصویب آیین‌نامه کمیته امداد در هفته آینده خبر داد.

وی با اشاره به طرح سلامت گفت: مراقب اموال تأمین اجتماعی هستیم، اما طرح سلامت را هم با قدرت پیش خواهیم برد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان قزوین در نرخ طلاق جزء ۱۰ استان کشور است و این روند کنترل شده است.

ربیعی در ادامه بر برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت کشمش تاکستان و پسته بویین زهرا تاکید کرد.

وی افزود: در صورت ایجاد تعاونی، وام جداگانه تعلق خواهد گرفت در حالی که اگر صندوق کشمش باشد، فقط کمک دولت تعلق می‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه قزوین مقصد گردشگری مردم نیست، از ایجاد تور‌های های یک روزه قزوین گردی حمایت کرد.

بنگاهداری نخواهیم کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد: دولت نظرش این است که وزارت کار از بنگاه داری خارج شود و با خروج از بنگاهداری شرکت‌های بزرگ خود را واگذار می‌کنیم البته کارگران را حفظ خواهیم کرد که در این راستا با شناسایی ۵۰ شرکت زیرمجوعه تامین اجتماعی و با واگذاری آن‌ها از بنگاه داری خارج خواهیم شد.

وی بیان کرد: در قزوین در زمینه کشمش و پسته می‌توان سرمایه گذاری و مشارکت کرد و از محل ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده برای اشتعال و رفع محرومیت کمک می‌کنیم تا استان قزوین هم بهره‌مند شود.

ربیعی گفت: اگر طرح‌های خود را به صورت تعاونی اجرا کنید اعتیار می‌دهیم و با بسته‌های حمایتی کمک می‌کنیم و در گردشگری هم به نظر می‌رسد باید ظرفیت‌های خود را فعال کنید که تاکنون نتوانسته اید از آن بخوبی استفاده کنید.

وی اضافه کرد: در بخش صنایع تکمیلی گردشکری، صادرات کشمش و توسعه حمل و نقل که می‌تواتد به اشتغال استان کمک کند آماده همکاری هستیم.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار