برگزاری یادواره 82 شهید دانش آموز در شهرستان مریوان

همزمان با هفته بسیج دانش آموزی یادواره شهدا، یاد و خاطره شهید فهمیده و ۸۲ نفر از شهدای دانش‌آموزی شهرستان مریوان برگزار شد.  

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛  صبح امروز با برگزاری یادواره شهدا، یاد و خاطره شهید فهمیده و 82 نفر از شهدای دانش‌آموزی شهرستان مریوان گرامی داشته شد.

امام جمعه مریوان در این مراسم با اشاره به رشادت و پایمردی رزمندگان اسلام در دروران هشت سال دفاع مقدس به‌ویژه شهدای گرانقدر گفت: عزت و سرافرازی ایران ارمغان شهدای والامقام است که با تقدیم خون پاک خود اجازه نداند خدشه‌ای بر عزت و کرامت ملت وارد شود.

ماموستا مصطفی شیرزادی افزود: عامل اصلی موفقیت و پیروزی‌های رزمندگان اسلام در برابر دشمن بعثی، ایمان راسخ، وحدت همه آحاد جامعه و رهبری امام راحل(ره) بود و اجازه ندادند وجبی از خاک این مرزوبوم در دست دشمن باقی بماند.

وی با قدردانی از مسئولان برگزاری این یادواره شهدا گفت: باید با برگزاری چنین یادواره‌هایی «فرهنگ ایثار و شهادت» در میان جامعه به‌ویژه نسل جوان امروزی تقویت و گسترش یابد.

امام جمعه مریوان دانش‌آموزان را به فراگیری علم، دانش و تزکیه نفس فرا خواند و تصریح کرد: جامعه در سایه علم و دانش به پیشرفت، توسعه و پویایی می‌رسد و باید دانش‌آموزان در این راستا به وظیفه خود عمل و به پیشرفت و آبادانی کشور کمک کنند.

در پایان این مراسم باشکوه زندگینامه "شهید حسین فهمیده" توسط یکی از دانش‌آموزان دختر مریوانی قرائت و یادآوری شد.

استان کردستان دارای 150 شهید دانش‌آموز است که 82 نفر از این شهدا مربوط به شهرستان مریوان هستند.

انتهای پیام/م

برگزاری یادواره شهدای دانش آموزی مریوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.