قدیانی‌فر با اشاره به این موضوع که ایرانی‌ها از دریا هراس دارند، اظهار کرد: باید برای پیشرفت این حوزه به ترویج فرهنگ پایه بپردازیم.

ایرانی‌ها مشکل دریا‌هراسی دارند/ ترویج فرهنگ دریایی برای پیشرفت این حوزهبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسماعیل قدیانی‌فر رئیس مرکز توسعه و فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در سومین جشنواره‌ ملی دریا مسیر پیشرفت که در باغ موزه‌ی دفاع مقدس در حال برگزاری است با اشاره به این موضوع که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ایرانی‌ها مشکل دریا هراسی دارند اظهار کرد: باید این مشکل حل شود و ایرانی‌ها دل به دریا بزنند و از فرصت مناسبی که برای گسترش اقتصادی برایشان به‌وجود آمده است، استفاده کنند.

 رئیس مرکز توسعه و فناوری‌ها با اشاره به این موضوع که معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور سعی کرده است سند سیاست‌های علمی و فناوری را بر مبنای اهداف بلند‌مدت خود تنظیم کند، اظهار کرد: توسعه و تسهیل‌ بخشی برای ایجاد بازار‌های مناسب شرکت‌های دانش‌بنیان جزء مهم‌ترین تعهد‌های معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور است.

 وی ادامه داد: بر مبنای نظام‌نامه‌ متوازن که در دوره‌ی جدید تدوین شده‌است 6 ماموریت کلیدی برای ستاد دانش‌بنیان دریایی تدوین شده که اساسی‌ترین آن ترویج فرهنگ و فرهنگ سازی از طریق پرداختن به حوزه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی است. همچنین توسعه‌ همکاری‌های علمی بین‌المللی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است،‌ باید تلاش کنیم تا جوانان و نخبگانی‌ را که در کشور‌های خارجی به سر می‌برند پیدا کنیم و آنها را با ظرفیت‌های داخل کشور آشنا کنیم و به جذب آنها بپردازیم.

تلاش برای تجهیز حوزه‌ی دریایی به استارت‌آپ‌ها

 قدیانی‌فر با اشاره به این موضوع که حمایت از کارهای جدید باید در دستور کار قرار گیرند، خاطر‌نشان کرد: در صنایع دیگر شاهد حضور استارت آپ‌های گسترده و فعالی هستیم ، باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا حوزه‌ی دریایی و دریا‌نوردی را همانند صعنت‌های دیگر مجهز به استارت‌آپ‌ها کنیم.

ضرورت بازارسازی برای صنایع دانش‌بنیان دریایی

 رئیس مرکز توسعه و فناوری‌های با اشاره به این موضوع که بازار سازی برای صنایع دانش‌بنیان دریایی از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: در کشور ما سواحل بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانند بازار مناسبی را برای عرضه‌ی محصولات دریایی مبتنی بر دانش فراهم کنند. طبق قانون حمایت از رفع موانع رقابت‌پذیر بازار‌سازی صنایع دانش‌بنیان دریایی باید مورد حمایت قرار گیرند تا سبب شود بازار‌های داخلی کشور از دست خارجیان بیرون آید.

 وی یادآور شد: از طریق نظام‌نامه‌ی توسعه‌ فناوری و از طریق ستاد دانش‌بنیان دریایی می‌توان به مجموعه‌ی برنامه‌های مورد نظر دست یافت و دست به دست هم دهیم و نگذاریم که دیگر کسی نام خلیج همیشگی فارس را لکه دار کند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار