رفع معضل بیکاری شهرستان کوهبنان تا 2 سال آینده

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان شمار شاغلین شهرستان کوهبنان را 5هزارو 120 نفر اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،رودری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان  گفت: در این تفاهمنامه پروژه توانمندسازی جوامع محلی با اشتغال ۳۶۲ نفر در قالب ۷ طرح، پروژه‌های سرمایه گذاری شناسایی شده با ۶۲ پروژه توسط بخش خصوصی واشتغال هزار نفر و پروژه‌های زیرساختی با تعهد دولت دیده شده است که در یک زمانبندی ۲ ساله اجرایی خواهد شد که می‌تواند کل اشتغال مورد نیاز این شهرستان را تامین کند.
رودری در نود و دومین جلسه اقتصاد مقاومتی منطقه پنج (شهرستان کوهبنان) گفت: در یک اقدام ابداعی از سوی استاندار کرمان الگوی مشارکتی مبتنی بر جلب مشارکت بخش غیردولتی و مردمی سازی در استان کرمان و تقسیم استان به مناطق هشتگانه واگذاری هر منطقه به یک معین اقتصادی تاکنون در دو گام در حال اجرا می‌باشد.

وی با اشاره به وجود ۲۳ معین اقتصادی در سطح استان کرمان بیان کرد: طبق دستور رییس جمهور الگوی اقتصاد مقاومتی اجرا شده در استان کرمان، به کل کشور تعمیم داده شد و هم اکنون مدیران سایر استان‌های کشور از استان کرمان برای استفاده از این تجارب کمک می‌خواهند.

وی با بیان اینکه به دنبال تدوین برنامه عملیاتی برای معین‌های اقتصادی هستیم عنوان کرد: برنامه عملیاتی دو ساله‌ای برای معین‌های اقتصادی استان تدوین خواهد شد تا این معین‌ها بتوانند مشترکا به یک برنامه تعاملی و اجرایی رسیده و شاهد یک هم افزایی بین ارکان مهم در مثلث توسعه اقتصادی باشیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری و برنامه مشارکتی با عملیات دو ساله معین اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی جهت توسعه شهرستان کوهبنان با حضور استاندار کرمان و معین اقتصادی منطقه عنوان کرد: در شهرستان کوهبنان براساس سرشماری سال ۹۵، ۹۲۴ نفر بیکار وجود دارد و نرخ بیکاری شهرستان ۱۵.۲۲ درصد است.
رودری شمار شاغلین شهرستان کوهبنان را ۵۱۲۰ نفر اعلام کرد و بیان کرد: در این تفاهمنامه پروژه توانمندسازی جوامع محلی با اشتغال ۳۶۲ نفر در قالب ۷ طرح، پروژه‌های سرمایه گذاری شناسایی شده با ۶۲ پروژه توسط بخش خصوصی و اشتغال هزار نفر و پروژه‌های زیرساختی با تعهد دولت دیده شده است که در یک زمانبندی ۲ ساله اجرایی خواهد شد که می‌تواند کل اشتغال مورد نیاز این شهرستان را تامین کند.

انتهای پیام /ی

لزوم رفع معضل بیکاری در کوهبنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار