مرکز آمار واحدی برای ثبت آسیب‌های اجتماعی در استان فارس راه‌اندازی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد رحمانیان معاون اجتماعی و پیشگیری وقوع از جرم دادگستری استان فارس گفت: مرکز آمار واحدی برای ثبت آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق در استان فارس راه‌اندازی شود.

وی، با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی دعاوی خانوادگی در ۶ ماه نخست امسال، افزود: آمار‌هایی که از آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق ارائه می‌شود از چند مرجع از جمله دادگستری و ثبت احوال است که این امر اختلافاتی در آمار‌ها شده است.

رحمانیان ادامه داد: دفاتر ثبت ازدواج و طلاق که زیر مجموعه سازمان ثبت هستند زمانی که زوجین برای ثبت رسمی طلاق اقدام کنند، این موضوع را در آمار ثبت می‌کنند در صورتی که در محاکم خانواده صدور گواهی عدم سازش را مبنای آمار قرار می‌دهند.

وی اظهار داشت: در صورتی که افرادی که گواهی عدم سازش برای آنان صادر شده ممکن است به هر دلیلی برای ثبت رسمی اقدام نکنند و این امر سبب اختلاف آماری می‌شود.

رحمانیان با بیان اینکه راه‌اندازی مرکزی که آمار‌های نهاد‌های مختلف را تجمیع کند، ضروری است، بیان کرد: راه‌اندازی چنین مرکزی سبب می‌شود تا مراکز پژوهشی بر مبنای آمار واقعی تحقیق کنند و حوزه مدیریت و سیاست‌گذاری نیز بر همان مبنا برنامه‌ریزی کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری وقوع از جرم دادگستری استان فارس تصریح کرد: این موضوع منحصر به طلاق نیست بلکه در سایر آسیب‌های اجتماعی نیز این نیاز به ویژه در استان فارس احساس می‌شود.
انتهای پیام/ر

افزایش دعاوی خانوادگی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.