رئیس مجلس سنای افغانستان انتخابات را اصل مهم دموکراسی در کشور دانست و تاکید کرد که هرگونه تاخیر در انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی خیانت به کشور است.

تاکید مجلس سنای افغانستان بر برگزاری به موقع انتخاباتبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس مجلس سنای افغانستان انتخابات را اصل مهم دموکراسی در کشور دانست و تاکید کرد که هرگونه تاخیر در انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی خیانت به کشور است.

«فضل هادی مسلم یار»، رئیس مجلس سنای افغانستان در نشست این مجلس گفت: حکومت مکلف است سرنوشت انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی را مشخص کند تا مردم از حق رای خود استفاده کنند.

آقای مسلم‌یار گفت: ما همیشه گفته ایم که انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی به وقت و زمان تعیین شده اش برگزار شود، هرگونه تاخیر در برگزاری انتخابات خیانت وظلم به کشور است.

«گلالی اکبری»، دیگر عضو مجلس سنا نیز با انتقاد از کند کاری در کمیسیون انتخابات گفت: این کمیسیون توان برگزاری انتخابات را ندارد.

خانم اکبری افزود: اگر کمیسیون انتخابات، انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی را بدون اصلاحات و با همان روش‌های قبلی این کمیسیون برگزار کند،  شفافیت انتخابات بدتر از انتخابات ریاست جمهوری گذشته خواهد بود.

به گفته او، در صورت که اصلاحات در روند برگزاری انتخابات به وجود نیاید، اطمینان مردم دوباره جلب نخواهد شد.

این در حالی است که اخیراً گفته‌هایی وجود دارد که اعضای کمیسیون انتخابات قصد دارند تا انتخابات آینده پارلمانی را با کارت‌های رای دهی گذشته برگزار کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار