مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: مهمترین راه پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان رعایت الزامات بهداشتی دامپزشکی توسط مدیران واحدهای پرورش است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شهرام موحدی امروز در بازدید از شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون اظهار داشت: مهمترین راه پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان رعایت الزامات بهداشتی دامپزشکی توسط مدیران واحدهای پرورش است.

وی بیان داشت: با شروع مهاجرت پرندگان مهاجر از سرزمین‌هایی شمالی به طرف جنوب و غرب آسیا که ایران و به خصوص این استان در مسیر عبور این پرندگان است، خطر بروز این بیماری افزایش پیدا کرده است.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در سال قبل، بروز آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان، در واحدهای پرورش طیوری در استان اتفاق افتاد، که از لحاظ ساختار بهداشتی مشکلات عدیده ای داشتند و به صورت غیر مجاز اقدام به جوجه ریزی کردند و یا مدیران واحدها الزامات امنیت زیستی را رعایت نمی کردند.

وی با تاکید بر نقش فرمانداران شهرستان ها در همکاری با دامپزشکی در کنترل بیماری آنفلوآنزا، اضافه کرد: بدون شک بدون همکاری و همراهی ادارات و ارگان های دیگر امکان کنترل بیماری وجود نداشت هر چند که عدم همکاری برخی ارگان ها سبب شد که فشار مضاعفی به مدیران و کارشناسان دامپزشکی وارد شود.

موحدی افزود: شناخت صحیح مسئولین سیاسی از وظایف و مسئولیت های دامپزشکی سبب می شود تا مدیران و کارشناسان در انجام مسئولیت های خود بهتر عمل کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.