با هدف تکمیل و اتصال زنجیره مهارت به اشتغال و بازار، سند مهارت آموزی برای اولین بار در سیستان و بلوچستان در حال تدوین است.

تدوین سند مهارت آموزی در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان گفت: سیستان و بلوچستان پیشنهاد این سند رادر سطح ملی مطرح و تهیه کرده و در حال بررسی نهایی برخی موضوعات است.

هاشمی با بیان اینکه در استان، اشتغالزایی برمبنای مهارت آموزی کمتر بوده است، گفت: با تغییر نگرش و ایجاد تحول جدی، باید زمینه آموزش مهارت فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه بالاترین آمار بیکاری مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهیست، افزود: علاوه بر این قشر، مهارت آموزی باید در روستا‌ها هم صورت گیرد تا شاهد مهاجرت نیروی انسانی به سمت شهر‌ها نباشیم.

استاندار ادامه داد: با وجود چهار پایانه مرزی و ۱۱ بازارچه مرزی باید مهارت آموزی را به میان مرزنشینان نیز آورد.

هاشمی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی باید نقش نظارتی روی مهارت آموزی داشته باشند، گفت: سند مهارت آموزی را که فنی حرفه‌ای تهیه کرده برای همه دستگاههاست.

اشرفی معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز گفت: این سند برای آینده استان در قالب بیش از هزار صفحه تهیه شده است که بعنوان الگویی برای ایجاد فرصت‌های شغلی پیش روی دستگاه‌های اجرایست.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار