سرپرست معاونت گردشگری استان یزد گفت:سه شنبه نهم آبان ماه 96 اولین مرحله طرح سه شنبه گردی دانش آموزان یزدی در مسیرهای بافت تاریخی این شهر جهانی اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمد رضا نصیری سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: صبح امروز برای اولین بار در شهر تاریخی جهانی یزد، طرح سه شنبه گردی دانش آموزی با حضور هشتاد دانش آموز و با هدف آشنایی هر چه بیشتر آن ها با آثار و بناهای تاریخی، آداب و رسوم، صنایع دستی منطقه و همچنین فرهنگ و تمدن بومی شهر به اجرا درآمد.

 نصیری با بیان اینکه دانش آموزان امروز با همراهی یکی از راهنمایان گردشگری مجرب از مسیر فرهنگی بافت تاریخی یزد، مدرسه ضیائیه، مسجدجامع و خانه تاریخی حیران بازدید کردند و در طول مسیر با تولید صنایع دستی استان به صورت زنده نیز آشنا شدند، گفت: پس از برنامه ریزی های لازم جهت آشنایی دانش آموزان با جاذبه ها و بناهای تاریخی شهر جهانی یزد، طرح سه شنبه گردی دانش آموزان یزدی در مسیرهای بافت تاریخی امروز به مرحله اجرایی درآمد و قرار است این برنامه به صورت هفتگی اجرا شود.

نصیری؛ اجرا شدن این طرح در شهر تاریخی جهانی یزد برای اولین بار در کشور بسیار مفید دانست وتصریح کرد: امید است که این طرح به عنوان یک طرح ملی برای آموزش نونهالان در زمینه فرهنگ و تمدن ایران زمین مطرح شود.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان ساخت: با برنامه ریزی های به عمل آمده مقرر شده است این طرح پس از انجام هماهنگی های لازم در شهرستان های استان نیز به مرحله اجرا در آید و به عنوان یک طرح استانی مطرح شود.

گفتنی است: طرح سه شنبه گردی دانش آموزی در راستای تفاهم نامه طرح همیار گردشگر که مابین معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد و معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان منعقد شده است، در بافت تاریخی شهر جهانی یزد اجرا می شود.

انتهای پیام/ ی

آشنایی دانش آموزان با فرهنگ و تمدن بومی شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار