مأموریت مرکز آمار تولید بکارگیری فناوری‌‌های ثبتی مبنا

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه‌و بودجه استان همدان گفت: مأموریت مرکز آمار، تولید و انتشار آمارهای رسمی و بکارگیری فناوری‌های ثبتی مبنا است.

مأموریت مرکز آمار تولید بکارگیری فناوری‌‌های ثبتی مبنابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نادر افشاری معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه‌و بودجه استان همدان در سمینار آمار شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به تاریخچه آمار در کشور و استان همدان اظهار داشت: کمتر دستگاهی پیدا می‌شود که آمار را مد نظر قرار دهد که توجه شرکت توزیع نیروی برق استان به این امر جای تقدیر دارد.

وی افزود: بالغ بر 40 طرح آماری انجام می‌شود که به صورت ماهانه، فصلی، 6 ماهه و سالانه است که برخی از این طرح‌ها مانند طرح شاخص قیمت، شاخص تورم و... مهم است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه‌و بودجه استان همدان با اشاره به چشم‌انداز برنامه ملی آمار با عنوان «نظام یکپارچه، ‌پاسخگو، ‌مورد اعتماد عموم مردم و متخصصان،‌ تامین کننده آمارهای رسمی با کیفیت و پیشرو در آسیا» عنوان کرد: مأموریت مرکز آمار، تولید و انتشار آمارهای رسمی و بکارگیری فناوری‌های ثبتی مبنا است.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز در ادامه با بیان اینکه آمار مبنای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، ارزیابی و تصمیم گیری است، گفت: با توجه به اهمیت بحث آمار وزارت نیرو یک نظام نامه دارد که در سال 87 به شرکت‌های زیر مجموعه خود ابلاغ کرده که در آن تعاریف آمارها و متغییرهای آماری آمده است.

منصور غلامی ذاکری بیان داشت: شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز به تبع نظامنامه آمار وزارت نیرو، نظامنامه ای تدوین کرده که به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط واحد آمار این شرکت تصریح کرد: از اقدامات برجسته این واحد انجام نظرسنجی از عملکرد واحد آمار شرکت بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به تهیه نرم‌افزار بروز در واحد آمار این شرکت، خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که آمار را در شرکت خود نهادینه کنیم.

انتهای پیام/خ

 بکارگیری فناوری‌‌های ثبتی مبنا مأموریت مرکز آمار تولید است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.