مدیر جهاد کشاورزی درمیان از پرورش ماهی قزل آلا در استخرهای دومنظوره کشاورزی خبر داد.

ضیائیان احمدی،مدیر جهاد کشاورزی درمیان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ گفت: شهرستان درمیان درحال حاضر دارای 5 استخر ماهیان سردآبی است که در شهرستان درمیان در مناطق گرمسیر درآبان ماه و آذرماه بچه ماهی ها رهاسازی می شوند و در مناطق سردسیر در طول سال رهاسازی انجام می شود.

وی افزود: محدودیت منابع آبی موجب شده است تا بهره برداری دو یا چند منظوره از این منابع مورد توجه قرار می گیرد که می توان علاوه بر استفاده های معمول استخر جهت کشاورزی و دامداری به ازای هر 3 تا 5 لیتر آب در هر ثانیه و مساحت 100 تا 200 متر مربع حداقل یک تن ماهی قزل آلا تولید کرد.


مدیر جهاد کشاورزی درمیان با بیان اینکه طول دوره پرورش بستگی به وزن اولیه بچه ماهی ، نحوه تغذیه و بهداشت استخرها دارد، گفت : به طور معمول از ابتدای رهاسازی بچه ماهی در استخر تا زمان صید 4 تا 6 ماه است برای تولید یک کیلوگرم ماهی قزل آلا حدود 1 تا 1.5 کیلو گرم غذای کنسانتره مصرف می شود.

ضیائیان احمدی افزود: این ماهی ها در وزن 350 الی 500 گرم بازاری محسوب شده و برای حفظ کیفیت گوشت ماهی ضروری است حداقل یک تا دو روز قبل از صید غذادهی به ماهیان قطع و پس از صید ماهیان راشسته و در جعبه های سوراخ دار بین لایه های پودر یخ قرار داده و حمل کرد.
انتهای پیام/ب


وجود 5 استخر سرد آبی در درمیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.