مدیر جهاد کشاورزی درمیان از افزایش ۲۲ درصدی توزیع ماهی گرم آبی در این شهرستان خبر داد.

ضیائیان احمدی،مدیر جهاد کشاورزی در میان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ گفت: با توجه به افزایش توزیع ۲۲ درصدی ماهی گرم آبی٬ سال گذشته بچه ماهیان گرم آبی توزیع شده در سطح شهرستان ۹ هزار قطعه بوده و امسال ۱۱ هزار قطعه شده است.

وی افزود : ماهی کپور نقره ای ( فیتوفاگ) در استخرهایی رشد می کند که تعویض آب آن کم و رنگ آب استخر متمایل به سبز باشد برای تغذیه این نوع ماهی می بایست به ازای هر 100 متر مربع از مساحت استخر 7 کیلوگرم کود گاوی بصورت هفتگی(کیسه های حاوی کود در استخر) مورد استفاده قرار گیرد.

ضیائیان احمدی با بیان اینکه کپور نقره ای به اشتباه در بازارهای فروش ماهی به نام ماهی (آزاد پرورشی) معرفی می شود،گفت: در مراحل اصلی رشد به طور عمده ازموجودات شناور گیاهی تغذیه می کند و مانند کپورعلفخوار در دمای کمتر از ۱۲ در جه سانتیگراد تغذیه آن قطع می شود .

مدیر جهاد کشاورزی افزود : پرورش این ماهی در استخر های خاکی با کوددهی استخر ها قبل از رها سازی بچه ماهیان و کوددهی ملایم در حین دوره پرورش همراه است و لذا این گونه از کپور ماهیان نیازی به غذادهی دستی ندارد .

انتهای پیام /ب


توزیع 11 هزار ماهی گرم آبی در استخر های درمیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار