برگزاری نمایشگاه مطبوعات، فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با فضای رسانه‌ای است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازدید از جشنواره و نمایشگاه‌های فرهنگی، همواره یکی از گزینه‌های آموزش و پرورش برای اردو‌های دانش‌آموزی است. نمایشگاه‌های فرهنگی می‌توانند یکی از بهترین فرصت‌هایی باشند که دانش آموزان را با دنیای فرهنگ و هنر آشنا کنند و مسیر انتخاب رشته و یا شغل را برای آن‌ها هموار نمایند.

با توجه به اینکه این روز‌ها رسانه‌ها دیگر محدود به سایت‌های خبری و روزنامه‌ها نمی‌شوند و دسترسی عموم مردم بالاخص نسل جدید به رسانه‌های نوین بیشتر شده است، باز هم برپایی نمایشگاه مطبوعات با حضور اکثر رسانه‌های کاغذی و مجازی، فرصتی برای دانش‌آموزان و مسئولان آموزش و پرورش فراهم آورد.

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، پس از گذشت چند روز از آغاز به کار خود، در کنار حضور مدیران دولتی و چهره‌های فرهنگی هنری، میزبان دانش آموزان شد. به همین منظور خبرنگار ما با گروهی از دانش آموزان و مسئولان مدارس که به بازدید از نمایشگاه مطبوعات آمده بودند، گفتگو کرده است.

/////////////

یکی از مسئولان همراه دانش آموزان درخصوص جذابیت نمایشگاه مطبوعات برای دانش آموزان گفت: من در سال‌های گذشته در نمایشگاه مطبوعات حضور نداشتم؛ اما به نظرم نحوه برگزاری آن در سطح خیلی پایین و پیش پا افتاده بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حضور دانش آموزان در نمایشگاه به منظور آشنایی بیشتر با فضای مطبوعات، بیان کرد: قصد ما از حضور دانش آموزان در نمایشگاه مطبوعات، آشنایی بیشتر بچه‌ها با فضای مطبوعات، رسانه‌ها و نویسندگی است. خیلی از این دانش‌آموزان در مرحله انتخاب رشته هستند و به ادبیات و نویسندگی علاقه دارند، اما با این نحوه برگزاری بعید می‌دانم، انتخابی درست داشته باشند.

طناز مظاهری دانش آموز پایه نهم، درباره برپایی نمایشگاه مطبوعات گفت: از مدرسه به اینجا آمدیم که تا حدودی با فضای رسانه‌ها و مطبوعات آشنا شویم و از این فضا (نمایشگاه مطبوعات) گزارش و تحقیقی تهیه کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال انتخاب رشته می‌کنم، اظهار کرد: انتخاب خودم فقط عکاسی است. می‌خواهم عکاس خبری شوم.

این دانش‌آموز افزود: اولین باری است که به نمایشگاه مطبوعات می‌آیم و با توجه به اینکه همه رسانه‌ها هستند، به خوبی جواب سوال‌هایم را گرفتم.

/////////////

نسترن مولوی دیگر دانش آموز پایه نهم، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امسال اولین باری است که به نمایشگاه مطبوعات می‌آیم و برایم خیلی جذاب است.

وی در ادامه با بیان اینکه گرایشش به انتخاب رشته ریاضی است، گفت: برگزاری نمایشگاه مطبوعات برای همه جذاب است، چرا که مردم با همه موضوعات و آدم‌ها آشنا می‌شوند.

این دانش آموز، با اشاره به اینکه خبرنگاری و کار در مطبوعات، تجربه جذابی است، گفت: امروز در بازدیدی که از نمایشگاه داشتیم، از هدف رسانه ها، سال تأسیس آنها و ... پرسیدیم.

/////////////

در پایان باید گفت؛ این همکاری آموزش و پرورش با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این نمایشگاه ختم نمی‌شود؛ هرسال با برپایی نمایشگاه مطبوعات، خود دانش آموزان بدون آنکه نیاز به همکاری این ارگان‌ها داشته باشند خواهان حضور در نمایشگاه‌ها هستند و چیزی که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد اهمیت به آموزش دانش آموزان است. این نهاد باید از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها یا رفتن به سینما و تئاتر و ایجاد کارگاه‌های آموزشی آن‌ها را با فضای حرفه ای رسانه‌ آشنا کند.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.