صادرکنندگان نمونه استان قزوین برای بیان مشکلات حوزه تولید و صادرات با زاهدی استاندار دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ زاهدی استاندار در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گفت: صادرات یک فعالیت تخصصی است که باید مبتنی بردانش روز انجام شود.

استاندار نقش صادرات را در رشد تولید و رونق اقتصاد کشور مهم دانست و گفت: رویکرد تولید کالا در سطح استان و کشور باید بر محور صادرات باشد.

زاهدی گفت: استانداری می‌تواند در زمینه توسعه صادرات غیرنفتی با واحد‌های صادرکننده در زمینه تحقق چشم انداز صادرات استان تعامل بیشتری داشته باشد.

وی بیان کرد: بالا بودن بهره بانکی از جمله مشکلات اصلی کشور در حوزه تولید است که معمولا استانداران در جلساتی که با مسئولان دولتی دارند این مشکل را مطرح می‌کنند.

وی در رابطه با ریسک صادرات به اقلیم کردستان و کشور‌های عراق، سوریه و افغانستان گفت: با توجه به شرایط خاص این مناطق خطر صادرات و برگشت ناپذیری سرمایه یک امر طبیعی است و برای رفع این مشکل باید منتظر بود شرایط منطقه تغییر کند.

زاهدی ادامه داد: راهکار برون‌رفت از این مشکل شناسایی افراد قابل اعتماد ایرانی در خاک آن کشور‌ها و یا شناسایی افراد کرد زبان ایرانی برای ارتباط گرفتن با تجار داخل آن مناطق است، تا بتوان با اعتماد به آن‌ها درصد ریسک صادرات را به آن مناطق کاهش داد، زیرا با توجه شرایط موجود چشم اندازی روشنی وجود ندارد.

استاندار در زمینه تغییر کاربری زمین‌های درجه ۳ و با آب شور برای توسعه کارخانجات تولیدی گفت: این مسئله قابل حل هست و می‌توان این نوع زمین‌ها را در اختیار تولیدکنندگان گذاشت.

زاهدی در ادامه گفت: کسانی که در زمینه تولید، سرمایه گذاری و اشتعال فعال هستند مشمول ملاقات عمومی نمی‌شوند و در صورت درخواست ملاقات در اسرع وقت ملاقات انجام خواهد شد.

استاندار اضافه کرد: بهتر است جلسات با فعالان حوزه تولید به صورت تخصصی در گروه‌های چند نفره انجام شود تا این جلسات بازدهی مناسبی داشته باشد.

انتهای پیام/

 

دیدار صادرکنندگان نمونه استان قزوین با استاندار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار