در سال زراعی جدید با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی مقدار ۳۸ تن پیار زعفران توسط بخش خصوصی وارد استان اردبیل شده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا خواجوی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در بازدید از مزارع زعفران سرعین اظهار داشت: در سال زراعی جدید با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی مقدار 38 تن پیار زعفران توسط بخش خصوصی وارد استان شده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی از افزایش قابل توجه سطح زیر کشت زعفران در سال 96 نسبت به سال گذشته خبر داد و ابراز امیدواری کرد با استقرار نظام نوین ترویج کشاورزی و افزایش فعالیت‌های ترویجی در پهنه‌های تولیدی شاهد ارتقاء کمی و کیفی محصول ارزشمند زعفران در راستای  اصلاح الگوی کشت در استان خواهیم بود.

خواجوی افزود: سعی و اهتمام ما بر این است که یک منبع درآمد مطمئن برای زنان روستایی فراهم آوریم و با اشتغال آنها در کاشت زعفران بتوانیم درآمد سرانه آنها را افزایش دهیم که کارگاه‌های آموزشی فنی و تخصصی کاشت، داشت و برداشت زعفران و نیز بسته‌بندی  و خشک کردن زعفران در روستاهای استان با جدید دنبال می‌شود  و آینده  مطمئن و خوشی را برای زعفران کاران استان از لحاظ سطح درآمد و اشتغالزایی پیش‌بینی می‌کنیم.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه از تمامی اشخاصی که علاقمند به کشت این محصول هستند حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: پیاز زعفران در اختیار این افراد  قرار می‌ دهیم و نیز دانش فنی عمل آوری این محصول را به آنان می‌آموزیم و با معرفی آنان به عنوان مشاغل خانگی تسهیلات ارزان قیمت بانکی در اختیار آنان قرار می‌دهیم.

 

انتهای پیام/ع

افزایش سطح زیر کشت زعفران در استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.